Jesienią telewizje będą szokować

TVN przeprowadzi eksperyment na aktorach naturszczykach, Polsat będzie odchudzał i śledził przygotowania do ślubów, a TV Puls – poprawiał męską urodę.

Aktualizacja: 17.08.2013 08:28 Publikacja: 17.08.2013 01:01

Dużo nowych programów czeka widzów tej jesieni w telewizji. Powód? Walka o widza, która sprawia, że obok największych anten we własne programy rozrywkowe zaczęły inwestować także mniejsze stacje (w tym te nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej), które coraz lepiej radzą też sobie reklamowo.

I tak w stacji Fox Life ruszy nowy jesienny talent show dla... projektantów mody. Program „Projektanci na start" wyprodukuje dla Fox Life ATM Grupa („Ranczo", „Ojciec Mateusz", „Świat według Kiepskich").

To pierwszy show w Polsce poświęcony modzie, a będzie bazował oczywiście na celebrytach. W jury zasiądą Aneta Kręglicka, fotograf mody Marek Straszewski, modelka Marcelina Zawadzka i stylistka Mona Kinal.

TV Puls stawia z kolei, według portalu Wirtualnemedia.pl, na dość szokującą nowinkę: będzie poddawał wybranych w castingu mężczyzn, w tym jednego celebrytę, zabiegom medycyny estetycznej, w tym operacjom plastycznym. Stacja tej informacji nie komentuje. Podaje za to, że w nadawanym w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Pulsie 2 ruszy pierwsza autorska produkcja przygotowana dla tej stacji – reality show „Ratownicy" o pracy służb ratunkowych i porządkowych na Dolnym Śląsku (producentem jest wrocławska spółka DWI).

Do również małej w porównaniu z kanałami Wielkiej Czwórki (TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN) „Vivy" zawita startujący dopiero w Polsce format telewizyjny – telenowela hybrydowa „Miłość na bogato" – produkowany przez Endemol Polska.

– Telenowela hybrydowa tym się różni od znanego już polskiemu widzowi formatu scripted reality (czyli fabularyzowanych programów, takich jak „Ukryta prawda" czy „Dlaczego ja?" – red.), że w każdym odcinku ma tych samych bohaterów i trochę inaczej przygotowuje się scenariusz. Opisuje on fabułę, ale bez dialogów. Dlatego tak dużo zależy od doboru grających w niej osób – mówi „Rz" Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający Endemol Polska.

Hybryda w TVN

Na telenowelę hybrydową postawił też TVN, który oprócz sprawdzonych już programów w rodzaju „Masterchefa", „Perfekcyjnej Pani Domu" czy „Kuchennych rewolucji" zaserwuje widzom tylko jedną nowość, właśnie hybrydową: program „Wawa non stop".

– Ten nowy format pojawił się w naszych planach już rok temu. Zainteresował nas proces migracji ludzi do Warszawy, filozofia tzw. słoików. Postanowiliśmy przygotować nową wersję „Big Brothera" – ze scenariuszem. Telenowela hybrydowa to w Polsce nowy gatunek. Myślę, że w przyszłym roku będzie go już w polskich stacjach więcej – mówił Edward Miszczak, członek zarządu TVN, w czasie prezentacji jesiennej ramówki stacji.

W programie wybrane w castingu osoby pochodzące z różnych części Polski zamieszkają w jednym warszawskim domu i stworzą tam specyficzną społeczność. Wykorzystane zostaną ich osobiste doświadczenia życiowe.

Jak tłumaczył Heiko Tobis, producent wykonawczy z Constantin Entertainment – firmy, która odpowiada za ten program – scenariusz „Wawa non stop" został napisany pod dziewięciu naturszczyków. Produkcja już ruszyła. – Ale uczestnicy nie wiedzą do końca, co ich czeka, bo program jeszcze nie ma widowni i nie wiadomo, jaka będzie jej reakcja – mówi Miszczak.

Jak zapewnia Tobis, uczestnicy programu są objęci opieką trenerów osobowościowych, którzy mają dbać o to, by nie mieli problemów z podwójną rolą – z jednej strony są sobą, a z drugiej – scenariusz ma swoje wymagania – w jakiej znaleźli się w programie.

Więcej gotowania w TVP i Polsacie

TVP jesienią stawia mocno na seriale (do Dwójki wraca m.in. „Czas honoru"), ale w TVP 2 będzie też nadal „The Voice of Poland". Tym razem trenerami zespołów będą Marek Piekarczyk, Tomson i Baron, Edyta Górniak oraz Maria Sadowska.

W TVP 1 nowości to nadawany od poniedziałku do piątku talk-show „Świat się kręci" oraz program kulinarny „Sąsiad na widelcu, czyli co się jada u sąsiada" – prowadzony przez Łukasza Grassa, który będzie jeździł po Lubelszczyźnie i szukał rodzin chętnych do rywalizacji w gotowaniu.

Polsat jesienią wystartuje z aż siedmioma nowościami.

W „Fat killers. Zabójcy tłuszczu" z odchudzaniem zmierzy się sześciu uczestników. Program – wyprodukowany przez Rochstar – poprowadzi Konrad Gaca, prezes Stowarzyszenia Walki z Otyłością. W kulinarnym „Top Chefie", wyprodukowanym przez Jake Vision, o tytuł najlepszego szefa kuchni będzie rywalizować 14 kucharzy. Oceniać ich będą: Wojciech Modest Amaro – właściciel restauracji Atelier Amaro, która jako jedyna w Polsce dostała gwiazdkę w przewodniku Michelin, kucharze Joseph Seelesto i Maciej Nowak oraz Ewa Wachowicz.

Obok paradokumentalnej „Ślubnej gorączki" będzie też m.in. reality show „Nasz nowy dom", w którym specjaliści mają przeobrażać mieszkania i posesje prawdziwych rodzin.

Dużo nowych programów czeka widzów tej jesieni w telewizji. Powód? Walka o widza, która sprawia, że obok największych anten we własne programy rozrywkowe zaczęły inwestować także mniejsze stacje (w tym te nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej), które coraz lepiej radzą też sobie reklamowo.

I tak w stacji Fox Life ruszy nowy jesienny talent show dla... projektantów mody. Program „Projektanci na start" wyprodukuje dla Fox Life ATM Grupa („Ranczo", „Ojciec Mateusz", „Świat według Kiepskich").

Pozostało 89% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie