- Sprzedaż tabletów w segmencie niskich cen (do 100 dol.) wciąż rośnie. Stają się coraz bardziej dostępne wszystkim warstwom społeczeństwa - ocenia analityk Natalia Winogradowa z firmy badawczej IDS, która przygotowała badanie rynkowe.
Popularności tańszych tabletów wyjaśnia różnicę we wzroście ilościowym (95,1 proc.) i wartościowym (49,8 proc.) sprzedanych urządzeń. Tempo wzrostu zwalnia - w I kw. przyrost wyniósł 238 proc..
Większość tabletów na rosyjskim rynku jest zaopatrzona w system operacyjny Android (85,1 proc.). Udział tabletów z systemem iOS spadła z 22 proc. do ok. 12 proc.. Segment tabletów z Windows to ok. 3 proc..
Według IDC największymi dostawcami tabletów do Rosji jest Samsung przed Apple, Asus, DNS i Lenovo.
Światowa sprzedaż tabletów w III kw. wzrosła o 36,7 proc. i sięgnęła 47,6 mln sztuk. Liderem jest Apple z udziałem ponad 40 proc. w rynku.