Reklama
Rozwiń

Puls już nie szuka inwestora

Nadawca stacji Puls i Puls 2 nie szuka już finansowego wsparcia na rynku. Samodzielnie będzie inwestować w tym roku w ramówkę, w której znajdzie się więcej własnych produkcji.

Publikacja: 18.03.2014 15:53

Puls już nie szuka inwestora

Foto: materiały prasowe

- Dziś nie potrzebujemy ani inwestora finansowego ani debiutu giełdowego.  To, co nam potrzebne, to dobry program i ludzie – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls. Jak dodaje, w spółce, która obecnie zatrudnia ok. 100 osób, trwa teraz nabór nowych kluczowych pracowników. Poszukiwani są m.in. producenci. - Mocno inwestujemy w programming i marketing. W ciągu półtora roku chcemy, by udział Pulsu w widowni sięgnął 5 proc., a Pulsu 2 – 2 proc. – mówił Jacek Osadnik szef marketingu Telewizji Puls. To prognozowane udziały dla stacji w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 lat (czyli tych najbardziej interesujących reklamodawców). W styczniu tego roku analogiczne udziały dla Pulsu i Pulsu 2 wynosiły - odpowiednio: 3,5 proc. oraz 1,6 proc., co dawało stacjom piąte i dziesiąte miejsce w rankingu najlepiej oglądanych stacji w  grupie komercyjnej.

– Coraz więcej widzów rezygnuje z tańszych abonentów telewizji kablowych i satelitarnych i decyduje się na bezpłatną naziemną telewizję cyfrową. Dlatego wierzymy, że także grupa naszych widzów będzie coraz większa – mówił Osadnik. Puls i Puls 2 są nadawane w ramach drugiego pakietu naziemnej telewizji cyfrowej.-  Zdecydowana większość naszych widzów to ci odbierający nasze stacje w dystrybucji naziemnej, w przypadku Pulsu to aż 85 proc. widzów – mówił Dariusz Dąbski.

Jak podaje Dariusz Dąbski, kierowana przez niego spółka zgodnie zapowiedziami, osiągnęła w 2013 r. przychody przekraczające 100 mln i była rentowna operacyjnie oraz netto.

Puls jesienią zamierza samodzielnie zainwestować we własne produkcje: programy rozrywkowe i sitcom. Rozmowy w tej sprawie prowadzi m.in. z Endemolem i Rochstarem. Profil stacji ma pozostać niezmieniony – wciąż mają to być kanały kierowane do rodzin. W kwietniu na antenie Pulsu 2 pojawi się serial dokumentalny „Gwiazdy lombardu"i serial science fiction „Continuum", a w Pulsie: nowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego „Wojciech Cejrowski. Boso".

Choć widownia obu stacji TV Puls - Pulsu i Pulsu 2 - mocno wzrosła po upowszechnieniu się naziemnej telewizji cyfrowej, Telewizja Puls nie wie na razie czy będzie ubiegała się o prawa do nadawania kolejnego nowego kanału w ramach zbliżającego się konkursu na zagospodarowanie nowych częstotliwości  z tzw. pasma trzeciego kolejnymi kanałami naziemnymi. – Nie ma w tej sprawie decyzji . Oczywiście nie chcemy być bierni i jesteśmy zainteresowani takimi możliwościami. Jeśli wszyscy po te częstotliwości sięgną, my też będziemy w tym procesie uczestniczyli, ale na razie zbyt mało wiadomo o warunkach tego nadawania. Nie wiadomo na razie czy będą to stacje płatne czy też np. będzie tam rozwijana oferta HD  - mówił Dariusz Dąbski.

TV Puls nie planuje także na razie rozwijania oferty Hbb TV (hybrydowej telewizji) ani  innych dodatkowych usług związanych z naziemną telewizją cyfrową. Choć nie poszukuje inwestora, w przyszłości może dopuścić do stacji branżowych partnerów strategicznych. – Zainteresowanie taką współpracą na rynku wciąż jest. Zgłaszają się do nas zarówno finansowi jak i strategiczni inwestorzy – mówił Dąbski. Jak dodawał, w tej drugiej grupie znajdują się zarówno polskie jak i zagraniczne firmy z branży mediowej, obecne już na polskim rynku.

- Dziś nie potrzebujemy ani inwestora finansowego ani debiutu giełdowego.  To, co nam potrzebne, to dobry program i ludzie – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls. Jak dodaje, w spółce, która obecnie zatrudnia ok. 100 osób, trwa teraz nabór nowych kluczowych pracowników. Poszukiwani są m.in. producenci. - Mocno inwestujemy w programming i marketing. W ciągu półtora roku chcemy, by udział Pulsu w widowni sięgnął 5 proc., a Pulsu 2 – 2 proc. – mówił Jacek Osadnik szef marketingu Telewizji Puls. To prognozowane udziały dla stacji w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 lat (czyli tych najbardziej interesujących reklamodawców). W styczniu tego roku analogiczne udziały dla Pulsu i Pulsu 2 wynosiły - odpowiednio: 3,5 proc. oraz 1,6 proc., co dawało stacjom piąte i dziesiąte miejsce w rankingu najlepiej oglądanych stacji w  grupie komercyjnej.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji