Puls już nie szuka inwestora

Nadawca stacji Puls i Puls 2 nie szuka już finansowego wsparcia na rynku. Samodzielnie będzie inwestować w tym roku w ramówkę, w której znajdzie się więcej własnych produkcji.

Publikacja: 18.03.2014 15:53

Puls już nie szuka inwestora

Foto: materiały prasowe

- Dziś nie potrzebujemy ani inwestora finansowego ani debiutu giełdowego.  To, co nam potrzebne, to dobry program i ludzie – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls. Jak dodaje, w spółce, która obecnie zatrudnia ok. 100 osób, trwa teraz nabór nowych kluczowych pracowników. Poszukiwani są m.in. producenci. - Mocno inwestujemy w programming i marketing. W ciągu półtora roku chcemy, by udział Pulsu w widowni sięgnął 5 proc., a Pulsu 2 – 2 proc. – mówił Jacek Osadnik szef marketingu Telewizji Puls. To prognozowane udziały dla stacji w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 lat (czyli tych najbardziej interesujących reklamodawców). W styczniu tego roku analogiczne udziały dla Pulsu i Pulsu 2 wynosiły - odpowiednio: 3,5 proc. oraz 1,6 proc., co dawało stacjom piąte i dziesiąte miejsce w rankingu najlepiej oglądanych stacji w  grupie komercyjnej.

– Coraz więcej widzów rezygnuje z tańszych abonentów telewizji kablowych i satelitarnych i decyduje się na bezpłatną naziemną telewizję cyfrową. Dlatego wierzymy, że także grupa naszych widzów będzie coraz większa – mówił Osadnik. Puls i Puls 2 są nadawane w ramach drugiego pakietu naziemnej telewizji cyfrowej.-  Zdecydowana większość naszych widzów to ci odbierający nasze stacje w dystrybucji naziemnej, w przypadku Pulsu to aż 85 proc. widzów – mówił Dariusz Dąbski.

Jak podaje Dariusz Dąbski, kierowana przez niego spółka zgodnie zapowiedziami, osiągnęła w 2013 r. przychody przekraczające 100 mln i była rentowna operacyjnie oraz netto.

Puls jesienią zamierza samodzielnie zainwestować we własne produkcje: programy rozrywkowe i sitcom. Rozmowy w tej sprawie prowadzi m.in. z Endemolem i Rochstarem. Profil stacji ma pozostać niezmieniony – wciąż mają to być kanały kierowane do rodzin. W kwietniu na antenie Pulsu 2 pojawi się serial dokumentalny „Gwiazdy lombardu"i serial science fiction „Continuum", a w Pulsie: nowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego „Wojciech Cejrowski. Boso".

Choć widownia obu stacji TV Puls - Pulsu i Pulsu 2 - mocno wzrosła po upowszechnieniu się naziemnej telewizji cyfrowej, Telewizja Puls nie wie na razie czy będzie ubiegała się o prawa do nadawania kolejnego nowego kanału w ramach zbliżającego się konkursu na zagospodarowanie nowych częstotliwości  z tzw. pasma trzeciego kolejnymi kanałami naziemnymi. – Nie ma w tej sprawie decyzji . Oczywiście nie chcemy być bierni i jesteśmy zainteresowani takimi możliwościami. Jeśli wszyscy po te częstotliwości sięgną, my też będziemy w tym procesie uczestniczyli, ale na razie zbyt mało wiadomo o warunkach tego nadawania. Nie wiadomo na razie czy będą to stacje płatne czy też np. będzie tam rozwijana oferta HD  - mówił Dariusz Dąbski.

TV Puls nie planuje także na razie rozwijania oferty Hbb TV (hybrydowej telewizji) ani  innych dodatkowych usług związanych z naziemną telewizją cyfrową. Choć nie poszukuje inwestora, w przyszłości może dopuścić do stacji branżowych partnerów strategicznych. – Zainteresowanie taką współpracą na rynku wciąż jest. Zgłaszają się do nas zarówno finansowi jak i strategiczni inwestorzy – mówił Dąbski. Jak dodawał, w tej drugiej grupie znajdują się zarówno polskie jak i zagraniczne firmy z branży mediowej, obecne już na polskim rynku.

- Dziś nie potrzebujemy ani inwestora finansowego ani debiutu giełdowego.  To, co nam potrzebne, to dobry program i ludzie – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls. Jak dodaje, w spółce, która obecnie zatrudnia ok. 100 osób, trwa teraz nabór nowych kluczowych pracowników. Poszukiwani są m.in. producenci. - Mocno inwestujemy w programming i marketing. W ciągu półtora roku chcemy, by udział Pulsu w widowni sięgnął 5 proc., a Pulsu 2 – 2 proc. – mówił Jacek Osadnik szef marketingu Telewizji Puls. To prognozowane udziały dla stacji w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 lat (czyli tych najbardziej interesujących reklamodawców). W styczniu tego roku analogiczne udziały dla Pulsu i Pulsu 2 wynosiły - odpowiednio: 3,5 proc. oraz 1,6 proc., co dawało stacjom piąte i dziesiąte miejsce w rankingu najlepiej oglądanych stacji w  grupie komercyjnej.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie