Przychody GK Kino Polska sięgnęły w 2013 roku  110,3 mln zł i były o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej.  - Najwyższy udział w ich strukturze – 42 proc. - stanowiła działalność emisyjna. Przyniosła ona grupie 46 mln zł – podała GK Kino Polska.  Ta suma byłaby jednak wyższa, gdyby nie fuzja platform „n" i Cyfra+. – Oraz związany z nią odpływ części abonentów nowo powstałej platformy, co w sposób negatywny wpłynęło na przychody grupy pozyskiwane od tego kontrahenta – podaje Kino Polska TV w raporcie.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 20,57 mln zł –to  o 19 proc. więcej niż przed rokiem, a wynik netto to 18,29 mln zł, czyli o prawie 36 proc. więcej niż w 2012 r. - O 18 proc. zwiększyły się przychody reklamowe grupy, wynosząc 17,7 mln zł. Poprawę wyników odnotowano także w segmencie usług VOD. W roku 2013 przychody grupy z tego źródła sięgnęły 3 mln zł, co wobec danych sprzed roku stanowi wzrost o 11 proc. – podano.  Przychody z reklam wzrosły dzięki zwiększeniu ich częstotliwości i jednocześnie skróceniu przerw, oraz rozszerzeniu zasięgu stacji należących do grupy.

Grupa  oprócz nadającej polskie filmy stacji Kino Polska i kanału Kino Polska Muzyka jest też od końca ubiegłego roku właścicielem ośmiu kanałów tematycznych poświęconych filmowi z rodziny FilmBox. I właśnie z tym i stacjami wiąże spore plany na przyszłość. – Naszą strategią na przyszłość jest umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. Myślimy też  o nowych terytoriach – komentuje w komunikacie spółki Bogusław Kisielewski z zarządu Kino Polska TV. – Obiecującą perspektywą jest dla nas Afryka i Ameryka Południowa, a także wschód Europy. Charakteryzują się one mniejszym niż w Polsce nasyceniem rynku telewizyjnego, co kanałom płatnym stwarza duże możliwości rozwoju – dodaje.

15 marca ruszył też współzależący do Kina Polska TV kanał filmowy Stopklatka TV, nadawany m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Stacja ma być rentowna w przyszłym roku. – Nasze ostrożne prognozy zakładają, że w pierwszym roku istnienia kanał osiągnie udział w rynku na poziomie 1 proc., a w kolejnych latach: 2-2,5 proc. – mówił Kisielewski w czasie prezentowania oferty kanału.