Umowa zawarta pomiędzy NBC Universal i MKOl obejmuje także dodatkowe 100 mln dol., jakie firma zapłaci w ramach porozumienia, które nakłada na nią obowiązek promowania wartości związanych z olimpiadą w latach 2015-2020.
To nie pierwszy lukratywny kontrakt tego typu zawarty przez NBC Universal. Jak przypomina portal Variety.com, w 2011 roku ta sama firma zapłaciła 4,38 mld dol. za prawa do relacji olimpijskich w USA w latach 2014-2020. O prawie 1 mld dol. przebiła wtedy swoją ofertą konkurencyjny Fox Sports.
Właściciel NBC Universal, amerykański Comcast, wie już jednak, że relacje z olimpiady mogą przynosić korzyści. W I kwartale tego roku, w którym odbywała się relacjonowana przez NBC olimpiada w Soczi, przychody NBC Universal wzrosły rok do roku o 28,8 proc., a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej tej grupy zwiększyły się rok do roku o 37,6 proc. – Motorem tych wzrostów był niesamowity sukces Olimpiady w Soczi i najlepszego w tej dekadzie sezonu, jeśli chodzi o oglądalność – komentował wyniki Brian Roberts, prezes Comcast Corporation.