Na tle świata polscy internauci wychodzą na sporych fanów rozmaitych urządzeń umożliwiających oglądanie filmów, programów, teledysków i innych materiałów wideo – wynika z przeprowadzanego na całym świecie badania Connected Life firmy TNS.
Według niego przeciętny polski internauta korzysta już średnio z 4,6 urządzenia do oglądania wideo w sieci, podczas gdy dla świata ten wskaźnik wynosi 4. Pod uwagę brane były: tradycyjny telefon komórkowy, smartfon, tablet, laptop, desktop, konsola do gry, tradycyjny telewizor, smart tv i telefon stacjonarny. Na bardziej zaawansowanych pod tym względem rynkach – np. w Australii, Niemczech i Wielkiej Brytanii – ten wskaźnik wynosi ok. 5.
Globalnie TV nie ogląda 5 proc. internautów
Choć coraz popularniejszy staje się tzw. multiscreening, czyli korzystanie z wielu ekranów naprzemiennie lub w tym samym czasie, oglądanie telewizji wciąż mocno trzyma się w badaniach.
– Codziennie przed TV zasiada trzy czwarte internautów na świecie. Dla Polski obserwujemy podobną intensywność oglądania – 76 proc. ankietowanych czyni to każdego dnia – podają eksperci TNS. – Ten wskaźnik dla Niemiec wynosi 78 proc., a dla Włoch – aż 82 proc. Warto dodać, że wśród badanych było bardzo mało osób, które w ogóle nie oglądają telewizji – globalnie ich udział wynosi 5 proc., a dla krajów europejskich tylko 2–3 proc.
5 procent internautów na świecie deklaruje według TNS, że w ogóle nie ogląda już telewizji