Jak podały Izba Wydawców Prasy i spółka Polskie Badania Czytelnictwa, celem jest wprowadzenie nowej metodologii badań prasowych w możliwie największym zakresie w 2015 roku. W PBC trwają teraz testy metodologiczne przygotowywanych rozwiązań. – Obraz prasy jako medium reklamowego jest głęboko zafałszowany in minus. Inne nasze badania, jak np. to robione wspólnie z Narodowym Centrum Kultury, pokazują ogromną rolę kulturotwórczą prasy i jej wysoką wiarygodność, a tego wszystkiego nie widać z dotychczasowych badań PBC – komentuje branżowemu newsletterowi Presserwis Wiesław Podkański, prezes IWP.

Zmiany zostaną wprowadzone, by w czasach czytania pracy w rozmaitych wersjach (papierowych i cyfrowych) ich wyniki pokazujące zasięgi poszczególnych tytułów lepiej odpowiadały rzeczywistym.

Nowa metodologia badania czytelnictwa ma także dostarczać wskaźników czytelnictwa możliwie porównywalnych z wynikami badania audytoriów innych mediów (telewizji, internetu) oraz dać wydawcom i reklamodawcom możliwość łącznego analizowania zasięgów prasy drukowanej i jej wydań cyfrowych.

ictwa ma także dostarczać wskaźników czytelnictwa możliwie porównywalnych z wynikami badania audytoriów innych mediów (telewizji, internetu) oraz dać wydawcom i reklamodawcom możliwość łącznego analizowania zasięgów prasy drukowanej i jej wydań cyfrowych.