Reklama 2015: stabilnie, ale bez wiekszych wzrostów.

Polski rynek na niewielkim plusie: zyskają telewizja i internet, znów straci prasa

Publikacja: 29.12.2014 10:58

Najgorsze czasy w reklamie mamy już raczej za sobą, ale eksperci są dalecy od wielkiego optymizmu od

Najgorsze czasy w reklamie mamy już raczej za sobą, ale eksperci są dalecy od wielkiego optymizmu odnośnie przyszłego roku.

Foto: Bloomberg

Najgorsze czasy w reklamie minęły, ale eksperci są dalecy od optymizmu. – W 2015 roku dynamika wzrostu rynku reklamy w Polsce powinna wynieść ok. 3–5 proc., czyli osiągnie zbliżony poziom do 2014 roku – mówi Paulina Sobieszek, partner w domu mediowym Mindshare Polska.

Podobnie prognozuje Maciej Kita, dyrektor zarządzający OMD. – Po dwóch latach spadków w 2014 r. odnotowaliśmy wreszcie wzrost wydatków na reklamę w przedziale 2–3 proc. W 2015 r. przewidujemy dalszą pozytywną dynamikę na poziomie nawet odrobinę wyższym. Dobre prognozy dla rynku reklamy są skutkiem stabilnej sytuacji ekonomicznej oraz wyższego niż 3 proc. wzrostu PKB, który przekłada się na rozwój rynku reklamy – podaje.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju