Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama 2015: stabilnie, ale bez wiekszych wzrostów.

Polski rynek na niewielkim plusie: zyskają telewizja i internet, znów straci prasa

Publikacja: 29.12.2014 10:58

Najgorsze czasy w reklamie mamy już raczej za sobą, ale eksperci są dalecy od wielkiego optymizmu od

Najgorsze czasy w reklamie mamy już raczej za sobą, ale eksperci są dalecy od wielkiego optymizmu odnośnie przyszłego roku.

Foto: Bloomberg

Najgorsze czasy w reklamie minęły, ale eksperci są dalecy od optymizmu. – W 2015 roku dynamika wzrostu rynku reklamy w Polsce powinna wynieść ok. 3–5 proc., czyli osiągnie zbliżony poziom do 2014 roku – mówi Paulina Sobieszek, partner w domu mediowym Mindshare Polska.

Podobnie prognozuje Maciej Kita, dyrektor zarządzający OMD. – Po dwóch latach spadków w 2014 r. odnotowaliśmy wreszcie wzrost wydatków na reklamę w przedziale 2–3 proc. W 2015 r. przewidujemy dalszą pozytywną dynamikę na poziomie nawet odrobinę wyższym. Dobre prognozy dla rynku reklamy są skutkiem stabilnej sytuacji ekonomicznej oraz wyższego niż 3 proc. wzrostu PKB, który przekłada się na rozwój rynku reklamy – podaje.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama