Rośnie czytelnictwo „Rz”

„Rzeczpospolita" była jedynym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce, którego czytelnictwo między październikiem 2016 a marcem 2017 r. wzrosło – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa.

Aktualizacja: 29.05.2017 14:13 Publikacja: 28.05.2017 19:31

Rośnie czytelnictwo „Rz”

W tym czasie wynik „Rzeczpospolitej" wśród czytelników między 15. a 75. rokiem życia poprawił się z 1,5 proc. do 1,8 proc. W tym samym okresie wskaźniki dla konkurencyjnych tytułów („ Gazety Wyborczej" i „Dziennika Gazety Prawnej") były niższe niż rok wcześniej. Podany wskaźnik pokazuje, jaki odsetek badanych osób zetknął się z „Rzeczpospolitą" (przeczytał ją lub chociaż przejrzał) w omawianym okresie przynajmniej raz w tygodniu.

– Pozytywny trend wzrostowy „Rzeczpospolitej" w badaniach Polskich Badań Czytelnictwa to efekt konsekwentnie realizowanej strategii w obszarze treści i formatowania produktów wydawniczych – komentuje Dariusz Bąk, prezes spółki Gremi Media SA, wydawcy „Rzeczpospolitej" i giełdowego dziennika „Parkiet". – Wyniki badania PBC są dodatkowym potwierdzeniem pozycji dziennika „Rzeczpospolita" jako najbardziej opiniotwórczego i najczęściej cytowanego pośród wszystkich mediów w Polsce.

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów to na informacje podawane przez „Rzeczpospolitą" inne media powoływały się w ubiegłym roku najczęściej. W stacjach radiowych, telewizjach, na portalach internetowych i w innych tytułach prasowych cytaty z naszych artykułów ukazały się w ubiegłym roku 6273 razy i było to o 326 nawiązań więcej niż w przypadku kolejnej w zestawieniu „Gazety Wyborczej". Dopiero na trzecim miejscu znalazło się pierwsze medium elektroniczne – radio RMF FM.

– Wyróżnia nas dbałość o rzetelność informacji oraz prezentowanie pełnego spektrum poglądów, zarówno w sferze prawnej, ekonomicznej, jak i społeczno-politycznej. Czytelnicy oczekują od nas rzetelnych i pogłębionych informacji, na podstawie których mogą wyrobić sobie własną opinię – mówi Dariusz Bąk. Jak dodaje, to szczególnie istotne w sytuacji, gdy czytelnicy konfrontowani są każdego dnia z dużą ilością informacji obecnych w różnorodnych mediach (w tym w mediach społecznościowych) mogących być „fake newsami" (czyli nieprawdziwymi informacjami) lub przedstawianych bez niezbędnego dla rzetelnego dziennikarstwa obiektywizmu.

„Rzeczpospolita" jako dziennik w dużej mierze zyskuje czytelników i wysokie wyniki cytowalności dzięki przekazywaniu własnych najnowszych informacji. – Niemniej wyróżniającymi się treściami dla naszych czytelników są przede wszystkim rzetelne i pogłębione analizy, raporty i opinie eksperckie – komentuje Dariusz Bąk.

W tym czasie wynik „Rzeczpospolitej" wśród czytelników między 15. a 75. rokiem życia poprawił się z 1,5 proc. do 1,8 proc. W tym samym okresie wskaźniki dla konkurencyjnych tytułów („ Gazety Wyborczej" i „Dziennika Gazety Prawnej") były niższe niż rok wcześniej. Podany wskaźnik pokazuje, jaki odsetek badanych osób zetknął się z „Rzeczpospolitą" (przeczytał ją lub chociaż przejrzał) w omawianym okresie przynajmniej raz w tygodniu.

– Pozytywny trend wzrostowy „Rzeczpospolitej" w badaniach Polskich Badań Czytelnictwa to efekt konsekwentnie realizowanej strategii w obszarze treści i formatowania produktów wydawniczych – komentuje Dariusz Bąk, prezes spółki Gremi Media SA, wydawcy „Rzeczpospolitej" i giełdowego dziennika „Parkiet". – Wyniki badania PBC są dodatkowym potwierdzeniem pozycji dziennika „Rzeczpospolita" jako najbardziej opiniotwórczego i najczęściej cytowanego pośród wszystkich mediów w Polsce.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?