Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 01.02.2015 20:53 Publikacja: 01.02.2015 19:41
Arcana, nr 118–119
Foto: Rzeczpospolita
Ba, może nawet w jakiś przewrotny sposób je polubili? Kolejny członek rodziny Peszków deklarujący (jak uczynił to tydzień temu senior rodu, Jan), że „śmierć za ojczyznę jest bezsensowna", jest w końcu w swych kogucich bluźnierstwach tyleż irytujący, co pocieszny. Nie przywykli za to patrioci do sporu, z jakim mają do czynienia na szeroko pojętej prawicy.
Sytuacja, w której artykułowane są nowe, często obrazoburcze na pierwszy rzut oka poglądy na Powstanie Warszawskie, wrzesień 1939 roku, sens polskich ofiar podczas II wojny światowej, jest niepokojąca, ale i ożywcza: zmusza do przemyślenia stanowisk, oddzielenia demagogii od pytań zasadnych, do debaty. Jak dotąd toczyła się ona po trosze „per procura" – kto mógł, sięgał do dwóch tygodników, „W Sieci" i „Do Rzeczy", na których łamach pisują zwolennicy i oponenci „nowego realizmu", przerzucając się od tytułu do tytułu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Pisana przez 30 lat trylogia Pawła Potoroczyna doczekała się finału w „Każdy, kiedyś”. Postaci historyczne, insp...
Wydawnictwo Egmont wycofuje z rynku komiks „Gigant Poleca Premium" 1/25: Superkwęk” po rażącym błędzie językowym...
W podcaście „Rzecz o książkach” rozmawiamy o książce „Neapol słodki jak sól”. To bestseler Piotra Kępińskiego pr...
Wybitna poetka Urszula Kozioł zmarła w wieku 94 lat. Rok temu otrzymała Nagrodę Nike za tom poetycki „Raptularz”...
Przemoc, brak pieniędzy na markowe ciuchy, znikające matki i kłamiący ojcowie – Jakub Nowak w powieści „Nie w sz...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas