Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 30.01.2015 07:07 Publikacja: 30.01.2015 00:00
Ewa Demarczyk na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki w Sopocie, 1970 r.
Foto: Forum/Wyd. Znak/Aleksander Jałosiński
O książce zaczęły już krążyć legendy, niemal jak o jej bohaterce. Data premiery „Czarnego anioła" była wielokrotnie przesuwana, pojawiły się też plotki, że Ewa Demarczyk pró- buje wstrzymać publikację.
Nikt tej informacji nie potwierdza. Prawdą jest natomiast, że Wydawnictwo Znak długo deliberowało nad zabezpieczeniami prawnymi, by uniknąć ewentualnych sporów. Ewa Demarczyk zawsze bowiem gwałtownie reagowała na wszystko, co jej dotyczy.
I oto po miesiącach oczekiwań otrzymujemy książkę, bez przypisów liczącą niespełna 200 stron, co na fali obecnej mody pisania wielgachnych biografii wydaje się efektem skromnym. – Zebrałyśmy znacznie więcej materiału. Przeprowadziłyśmy ponad 60 długich rozmów z różnymi ludźmi – zdradza Angelika Kuźniak. – Nie chciałyśmy jednak upublicznić tego, co zbyt jednostkowe i subiektywne. Nie interesowały nas też tematy pasujące do tabloidów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Pisana przez 30 lat trylogia Pawła Potoroczyna doczekała się finału w „Każdy, kiedyś”. Postaci historyczne, insp...
Wydawnictwo Egmont wycofuje z rynku komiks „Gigant Poleca Premium" 1/25: Superkwęk” po rażącym błędzie językowym...
W podcaście „Rzecz o książkach” rozmawiamy o książce „Neapol słodki jak sól”. To bestseler Piotra Kępińskiego pr...
Wybitna poetka Urszula Kozioł zmarła w wieku 94 lat. Rok temu otrzymała Nagrodę Nike za tom poetycki „Raptularz”...
Przemoc, brak pieniędzy na markowe ciuchy, znikające matki i kłamiący ojcowie – Jakub Nowak w powieści „Nie w sz...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas