Jak zastosować storytelling w sprzedaży?

Wyobraź sobie dwa szczeniaki. Są właściwie identyczne. Oba mają bystre spojrzenie, oba wesoło bawią się wokół Ciebie. Jeśli spróbujesz je sprzedać, ich cena powinna być mniej więcej identyczna, prawda?

Publikacja: 22.06.2017 15:38

Jak zastosować storytelling w sprzedaży?

Ale nie jest – jeden z nich jest droższy (bo ma rodowód), drugi tańszy – bo nie ma udowodnionego pochodzenia… Jaką różnicę robi ten papierek? Jeżeli porównujesz po prostu szczeniaki, nie ma on wielkiego znaczenia. Ale jeśli do oceny dorzucisz ich historię, rozmowa jest zupełnie inna.

Nieracjonalne? Cóż, jako ludzie właśnie tak się zachowujemy. Miłośnicy sztuki są gotowi zapłacić czasem grube miliony za kawałek pomalowanego płótna. Mało tego, dokładnie taki sam kawałek płótna, zamalowany tak samo jest wart dla nich dużo mniej jeśli powie im się, że nie jest oryginałem, ale kopią.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Literatura
Marcel Moss o swoich pisarskich tajemnicach. Prawie wszystkich...
Literatura
„Bałtyk", czyli kogo „obsmarował" w „Czarodziejskiej Górze" Tomasz Mann
Literatura
„Bałtyk” Tora Eysteina Øveråsa: tajemnice twórców bałtyckiego kręgu
Literatura
„Świat zagubiony”czyli Polska Ludowa przenosi się w kosmos
Literatura
„Czarodziej śmierci” – nowy kryminał Katarzyny Bondy jak „Breaking Bad” po polsku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama