Królowa i gangster w spektakularnym widowisku na PGE Narodowym

Beyonce i Jay-Z, para gwiazd których majątek wynosi 1,2 mld dolarów, zaprezentowała w Warszawie małżeńską jedność.

Aktualizacja: 01.07.2018 13:32 Publikacja: 01.07.2018 10:52

Kiedy raper zdradził swoją żonę, komentowały to nie tylko globalne media, ale i płyty Beyonce „Lemonade” oraz „4:44” Jay-Z, na której pokajał się przed żoną.

Warszawski sobotni koncert podczas ich drugiego wspólnego tournee „OTRII”, rozpoczął film będący trailerem życia artystów, ilustrowany hasłami „Królowa i gangster”, „Miłość nigdy się nie zmienia”, „Miłość jest uniwersalna”. Zobaczyliśmy m. in. portrety muzyków z niepokazywanymi wcześniej światu dziećmi-bliźniakami, czule tulonymi do piersi.

Duet pojawił się w majestatycznej pozie: ona - w obcisłej sukience i kozakach-muszkieterkach, on - w białym garniturze z gigantycznym medalionem na łańcuchu. Trzymali się mocno za ręce. Portret pary powiększała projekcja, a pomiędzy artystami pulsowały dwa białe krzyże. Obrazom towarzyszył „Holy Grail”. Beyonce śpiewała podniośle o ukochanym, który potrafi boleśnie ranić, podkreślając, że mimo to wciąż go kocha. Rap Jay-Z poprzedził wybuch sztucznych ogni. „Nawijał” o wielkich pieniądzach, które zarobił niczym Mick Tyson. Cytat ze „Smells Like Teen Spirit” Nirvany podkreślał jak przeżyć kryzysy towarzyszące karierze.

Złożony z blisko czterdziestu, łączonych ze sobą piosenek show trwał prawie dwie i pół godziny, Jay-Z wykonał na tle żony i jej tancerek „99 Problems”, „Niggas In Paris”, „Big Pimpin’”. Ale Beyonce nawet przebywając na drugim planie, pozostawała pierwszoplanową postacią koncertu, kierując kilkunastoosobową grupą baletową i śpiewając. Poprowadziła swoje dziewczęta w triumfalnym pochodzie na dużej scenie, a także po kilkudziesięciometrowym wybiegu, który okazał się szyną mobilnej platformy, płynącej ponad płytą stadionu i fanami. Beyonce zmieniała kostiumy, gięła się w wymyślnych figurach, tańcząc synchronicznie i solo. Wyróżniała się czarnym body, tańcząc frywolniej niż na rurze w nocnym klubie. Ubrani na czerwono muzycy grali skąpani światłem na kilkukondygnacyjnej platformie, podzielonej na piętnaście celek.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę