Dziś w takich krajach jak Stany Zjednoczone niemal wszystko‚ co włoskie, kojarzy się z Toskanią‚ i wina, i kuchnia. Czasami wręcz całą Italię dzieli się na południową czy północną Toskanię‚ a niektórzy producenci z sąsiednich regionów niekiedy nawet nie używają rodzimych apelacji‚ by się jak najbardziej upodobnić do wyrobów zza miedzy.
Za sukcesem jakościowym przyszedł komercyjny. Jeszcze około roku 1965 można było kupić w Toskanii 100 hektarów ziemi wraz zabudowaniami i domem mieszkalnym za 15 tys. dolarów. I to mimo że wino włoskie sprzedawało się świetnie‚ głównie z uwagi na niską cenę (zresztą nikomu nie przychodziło do głowy‚ by mogło być drogie).
Wszystko zmieniło się w roku 1968‚ kiedy mała firma z Bolgheri wypuściła na rynek wino pod nazwą Sassicaia‚ a trzy lata później w słynnej firmie Antinori narodziło się kultowe już niemal Tignanello. Ceny ziemi zaczęły gwałtownie rosnąć. Toskania stała się modna.
Winną latorośl uprawiano tutaj co najmniej od 3 tysięcy lat. Pliniusz Starszy wspomina‚ że znano ją tu już przed Etruskami‚ ale nowoczesne techniki uprawy pojawiły się w czasach greckich.
Najważniejszy okres w rozwoju regionu to średniowiecze‚ kiedy region ten staje się jednym z ważniejszych europejskich centrów politycznych‚ naukowych‚ kulturalnych‚ rolniczych oraz bankowych.