Czarny łabędź: Kto tańczy - Portman czy Lane?

Po gali oscarowej, z której ze statuetką za rolę w "Czarnym łabędziu" wyszła Natalie Portman, odezwała się jej dublerka w scenach tańca

Publikacja: 30.03.2011 01:17

Natalie Portman "Czarny łabędź"

Natalie Portman "Czarny łabędź"

Foto: IMPERIAL/CINEPIX

Historia w Hollywood znana: gdy film odnosi sukces, często pojawiają się ludzie, którzy chcą odcinać kupony od sławy.

Zaczęło się od wywiadu, jakiego dziennikarzowi "Los Angeles Times" udzielił Benjamin Millepied, choreograf i partner aktorki, zapewniając, że poradziła sobie ona z tak trudnym baletem, jak "Jezioro łabędzie".

Sarah Lane, solistka American Ballet Theatre, oświadczyła w piśmie "Entertainment Daily", że to ona tańczy na ekranie partie białego i czarnego łabędzia, a do jej ciała komputerowo doklejono twarz Natalie. Według niej aktorka wykonała w filmie tylko 5 proc. tańców.

– Robiąc promocję oscarową, studio próbowało stworzyć wrażenie, że Portman jest tak utalentowana i pracowita, iż w ciągu roku mogła zamienić się w balerinę. Zapewniam, że byłoby to niemożliwe. Uczyłam się baletu 22 lata. Czy gwiazdor filmowy mógłby po roku zostać koncertowym pianistą? Oceniając to profesjonalnie, Natalie nie jest tancerką baletową. Nie potrafi tańczyć na pointach.

"Jesteśmy wdzięczni Sarah, że zgodziła się zastąpić Natalie w najbardziej skomplikowanych fragmentach. Jednak w większości scen tańca pojawia się sama Natalie" – napisali szefowie studia Fox Searchlight.

Portman broni też Millepied: – Wykonała niebywałą pracę. Wystąpiła w 85 proc. scen tanecznych. Dublerka zastąpiła ją tylko w najtrudniejszych technicznie krokach.

Sama Portman odmówiła komentarzy. Choć trzeba przypomnieć, że Oscara dostała nie jako balerina, lecz aktorka, która brawurowo zagrała całą gamę uczuć.

Barbara Hollender

Historia w Hollywood znana: gdy film odnosi sukces, często pojawiają się ludzie, którzy chcą odcinać kupony od sławy.

Zaczęło się od wywiadu, jakiego dziennikarzowi "Los Angeles Times" udzielił Benjamin Millepied, choreograf i partner aktorki, zapewniając, że poradziła sobie ona z tak trudnym baletem, jak "Jezioro łabędzie".

Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Kultura
Złote Lwy i nagrody Biennale Architektury w Wenecji
Kultura
Muzeum Polin: Powojenne traumy i dylematy ocalałych z Zagłady
Kultura
Jeff Koons, Niki de Saint Phalle, Modigliani na TOP CHARITY Art w Wilanowie
Kultura
Łazienki Królewskie w Warszawie: długa majówka