Gdy w 1996 roku Bill Gates prowadził rozważania nad Internetem, wyliczając jego zalety i prezentując szanse, jakie globalna sieć otwiera przed światem, wskazał na możliwość tworzenia przez firmy wartościowych treści i dystrybuowania ich właśnie za pomocą Internetu. Wydaje się, że słynne „Content is king", wypowiedziane przez twórcę Microsoftu prawie dwie dekady temu, wraca dzisiaj z podwojonym echem.
Są treści – rośnie świadomość brandu
Analizy dokonane w minionym roku przez Content Marketing Institute pokazują, że to strategia marketingowa, której ufa coraz więcej specjalistów na co dzień zajmujących się rozpowszechnianiem marki. Bo jak wynika z raportów CMI, głównie chodzi właśnie o budowanie świadomości brandu (82%), a sprzedaż wskazywana jest jako nadrzędny cel działań zaledwie przez 40% marketerów korzystających z tego rozwiązania. Serwisy społecznościowe, blogi korporacyjne czy ciekawe, jakościowe artykuły wydają się być dzisiaj najlepszymi narzędziami do skutecznej realizacji strategii contentowej. Doświadczenia minionych dwunastu miesięcy pokazują, że wszystkie ze wspomnianych sposobów komunikacji z odbiorcami marki mają szanse się rozwijać i odgrywać coraz większą rolę w działaniach marketingowych firm. Bo tylko wartościowe treści, które aktywizują użytkowników sieci, są dzisiaj w stanie przyciągnąć ich uwagę i zbudować świadomość danego brandu. Tradycyjny marketing, oparty na nachalnych komunikatach, promocjach, niekończącym się wyliczaniu zalet, to już przeszłość.