Król jest tylko jeden?

To, że „Content is king” Bill Gates wiedział już w połowie lat 90. Słowa szefa Microsoftu powinny być dla wszystkich marketerów drogowskazem w działaniach planowanych na 2014 rok.

Aktualizacja: 13.01.2014 14:49 Publikacja: 13.01.2014 09:53

Król jest tylko jeden?

Foto: ROL

Gdy w 1996 roku Bill Gates prowadził rozważania nad Internetem, wyliczając jego zalety i prezentując szanse, jakie globalna sieć otwiera przed światem, wskazał na możliwość tworzenia przez firmy wartościowych treści i dystrybuowania ich właśnie za pomocą Internetu. Wydaje się, że słynne „Content is king", wypowiedziane przez twórcę Microsoftu prawie dwie dekady temu, wraca dzisiaj z podwojonym echem.

 

Są treści – rośnie świadomość brandu

Analizy dokonane w minionym roku przez Content Marketing Institute pokazują, że to strategia marketingowa, której ufa coraz więcej specjalistów na co dzień zajmujących się rozpowszechnianiem marki. Bo jak wynika z raportów CMI, głównie chodzi właśnie o budowanie świadomości brandu (82%), a sprzedaż wskazywana jest jako nadrzędny cel działań zaledwie przez 40% marketerów korzystających z tego rozwiązania. Serwisy społecznościowe, blogi korporacyjne czy ciekawe, jakościowe artykuły wydają się być dzisiaj najlepszymi narzędziami do skutecznej realizacji strategii contentowej. Doświadczenia minionych dwunastu miesięcy pokazują, że wszystkie ze wspomnianych sposobów komunikacji z odbiorcami marki mają szanse się rozwijać i odgrywać coraz większą rolę w działaniach marketingowych firm. Bo tylko wartościowe treści, które aktywizują użytkowników sieci, są dzisiaj w stanie przyciągnąć ich uwagę i zbudować świadomość danego brandu. Tradycyjny marketing, oparty na nachalnych komunikatach, promocjach, niekończącym się wyliczaniu zalet, to już przeszłość.

 

Przyszłość zapisana w treściach

Przyszłość należy do content marketingu – tak wynika przynajmniej z zeszłorocznych analiz, zgodnie z którymi z roku na rok rosną nakłady przeznaczane na strategie oparte na treściach. Content Marketing Institute ustalił, że z każdym rokiem coraz więcej badanych firm deklaruje gotowość i chęć do włączenia CM do swoich działań, bo widzi w tym rozwiązaniu szansę na wiarygodne budowanie zaufania wśród odbiorców i wysokiej jakości promocję marki. Szkoda tylko, że prawie wszystkie analizy dotyczą contentu produkowanego za granicą, zwłaszcza rynków amerykańskiego i brytyjskiego. Ten ostatni to wzorzec dla Europy, np. magazyny dla klientów, realizowane zgodnie ze strategią CM, tworzą czołówkę czytelnictwa angielskiej prasy.

 

Polska z potencjałem, ale są warunki

Polska to obszar dla content marketingu wciąż niezbadany. Cieszy jednak fakt, że powstają firmy, które zajmują się aktywnym propagowaniem tego rozwiązania w działaniach marketingowych, jak choćby LeadBullet spółka, która jako pierwsza w kraju zaczęła rozpowszechniać CM na szeroką skalę

. Optymizmu dostarcza też raport „Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2013 roku", który wskazuje na otwartość rodzimych firm na e-marketing i social media – jedno z kluczowych narzędzi marketingu treściowego. Nie wystarczy jednak samo stworzenie profilu marki na Facebooku czy tweetowanie spod znaku danego brandu. Realizując w najbliższym roku (i w kolejnych latach) strategię contentową należy pamiętać, że silne będą te marki, które uwzględnią w swoich działaniach dynamiczny rozwój mobilnych technologii oraz zrozumieją, że ilość wcale nie gwarantuje jakości, a „kingiem" – obok contentu – są też odbiorcy. Zaangażowana publiczność, potencjalni klienci muszą swoją aktywnością współtworzyć opowieść o marce.

Gdy w 1996 roku Bill Gates prowadził rozważania nad Internetem, wyliczając jego zalety i prezentując szanse, jakie globalna sieć otwiera przed światem, wskazał na możliwość tworzenia przez firmy wartościowych treści i dystrybuowania ich właśnie za pomocą Internetu. Wydaje się, że słynne „Content is king", wypowiedziane przez twórcę Microsoftu prawie dwie dekady temu, wraca dzisiaj z podwojonym echem.

Są treści – rośnie świadomość brandu

Pozostało 86% artykułu
Kultura
Przemo Łukasik i Łukasz Zagała odebrali w Warszawie Nagrodę Honorowa SARP 2024
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali