Płać lub nie
Usługa Apple Music pojawia się jako część systemu iOS 8.4 i będzie dostępna w formie darmowej z reklamami oraz płatnej – bez reklam, w cenie 9,99 dolarów za miesiąc.
Słuchacze będą mieli trzy miesiące, żeby podjąć decyzję, korzystając z darmowej prezentacji.
Czy nie za późno?
Entuzjazmu portal nie wywołał. Na przykład magazyn „Rolling Stone” komentuje, że Apple, które od 15 lat narzucało tempo i nowe rozwiązania muzycznej branży, odsyłając tradycyjne nośniki do lamusa – po raz pierwszy sięga po nie swoje rozwiązania.
Chodzi o to, że na rynku działają już bardzo zakorzenione w segmencie muzycznym portale Spotify, Pandora, Rhapsody i Tidal, które proponują 25 mln nagrań w formie streamingowej – to znaczy bez konieczności ściągania plików na dysk.
Apple wystartowało w streamingowej konkurencji późno.
Radio z Eltonem
Apple przyciąga słuchaczy intrygującymi bonusami. Pośród nich znajduje się radio Beats 1, kierowane przez Trenta Reznora (Nine Inch Nails), które będzie bezpłatne dla wszystkich.
W jego ofercie znajdą się programy ułożone przez Dr. Dre, Eltona Johna, St. Vincenta, Zane’a Lowe’a i innych.