Reklama

„Koniec czerwonego człowieka” Daniela Majlinga. Analiza demonów rosyjskiej duszy

„Koniec czerwonego człowieka” Daniela Majlinga na motywach „Czasów secondhandu” Swietłany Aleksijewicz, białoruskiej noblistki, to analiza demonów rosyjskiej duszy. Reżyseruje Krystyna Janda.

Publikacja: 16.10.2024 04:39

Grzegorz Warchoł w roli Majora. Premiera w stołecznym Och-Teatrze 17 października

Grzegorz Warchoł w roli Majora. Premiera w stołecznym Och-Teatrze 17 października

Foto: materiały prasowe

Chcieliśmy, żeby wszyscy się nas bali, więc nie dziwcie się, że teraz nas nienawidzą. Stalin zamordował więcej Rosjan niż Niemcy – te mocne zdania wypowiadał rosyjski inteligent w sztuce „Ostatni Sowieci” Daniela Majlinga na motywach białoruskiej noblistki Swiatłany Aleksijewicz, którą praskie Divadlo v Dlouhé pokazało 3 marca 2022 r. tuż po drugiej agresji Rosji na Ukrainę.

Kiedy polskie teatry ze zrozumiałych powodów rozpoczęły bojkot rosyjskiej sztuki, czescy artyści nie dali się zaskoczyć inwazją w Ukrainie i mieli znakomity spektakl o Rosji, jednocześnie dowód intuicji. Kiedy Moskwa przerażała świat dawno niewidzianym okrucieństwem, reżyser Michal Vajdička pokazywał jego przyczyny, a także cmentarzysko, jakim jest Rosja.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Kultura
Czy Warszawa jest dobrym miastem dla seniorów? Pokażą starość z różnych perspektyw
Reklama
Reklama