Paryskie Grand Prix dla identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Gdańsku

Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego w Gdańsku, przygotowana przez gdańskie TOFU Studio, zdobyła Grand Prix w prestiżowym konkursie DNA Paris Design Awards 2023. Uzyskała tytuł Graphic Design of the Year

Publikacja: 28.07.2023 19:01

Nowa identyfikacja Muzeum Narodowego w Gdańsku

Nowa identyfikacja Muzeum Narodowego w Gdańsku

Foto: Materiały prasowe

 Została również uznana za najlepszy projekt w kategorii Grafika Użytkowa.

Metmorfozę wizualną Muzeum Narodowe w Gdańsku przeszło na wiosnę tego roku. Identyfikacja opracowana przez TOFU Studio objęła główny logotyp, znaki zależne, a także inne związane z nimi elementy. Pozwala komunikować ofertę Muzeum w bardziej nowoczesny sposób.

W głównym logotypie odwołano się do motywu okna, wykorzystywanego i we wcześniejszych wersjach, ale nie jest to już gotyckie okno, jak kiedyś, ale uniwersalne okno na świat - także świat sztuki - przywołujące format współczesnych, mobilnych nośników informacji.

Nowa identyfikacja wizualna MNG ma charakter kompleksowy

Nowa identyfikacja wizualna MNG ma charakter kompleksowy

Materiały prasowe

Kompleksowy system identyfikacji wizualnej zyskały wszystkie oddziały MNG: Oddział Sztuki Dawnej w Gmachu Głównym przy ul. Toruńskiej, Zielona Brama przy Długim Targu (miejsce wystaw czasowych), Oddział Sztuki Nowoczesnej w oliwskim Pałacu Opatów, Oddział Etnografii oraz dwa oddziały zlokalizowane poza Gdańskiem: Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie oraz Muzeum Tradycji Szlacheckiej w Waplewie Wielkim.

Multidyscyplinarne studio projektowe z Gdańska - TOFU Studio działa od 2010 roku. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej i rozwiązaniach z obszaru motion graphics. Wcześniej zaprojektowało tzw. „Złotą Kampanię” - kampanię promocyjną „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga dla Muzeum Narodowego w Gdańsku, za którą jej twórcy z TOFU Studio zostali nagrodzeni m.in. RED DOT 2019, wyróżnieniem nazywanym „Oscarem Designu”.

Prace nad unowocześnioną identyfikacją wizualną MNG trwały kilka miesięcy. Oparto je na badaniach i analizie historii znaków Muzeum Narodowego w Gdańsku i badaniach publiczności, która oceniała różne rozwiązania wizualne.

Misją DNA Paris Design Awards jest promowanie świeżych rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego projektowania. Zarówno w obszarze architektury, wzornictwa przemysłowego, jak i grafiki użytkowej.

Oficjalna ceremonia rozdania nagród DNA Paris Design Awards odbędzie się 23 października w Espace Niemeyer w Paryżu.

 Została również uznana za najlepszy projekt w kategorii Grafika Użytkowa.

Metmorfozę wizualną Muzeum Narodowe w Gdańsku przeszło na wiosnę tego roku. Identyfikacja opracowana przez TOFU Studio objęła główny logotyp, znaki zależne, a także inne związane z nimi elementy. Pozwala komunikować ofertę Muzeum w bardziej nowoczesny sposób.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Kultura
Jacek Cieślak: Olimpijski Paryż znowu stolicą świata. Artystyczny kankan o wielu znaczeniach
Kultura
Sztuka i sport w paryskich galeriach: od starożytności do Jeffa Koonsa
Kultura
Osiemnastka Dwóch Brzegów. "To dla nas pretekst do zabawy skojarzeniami"
Kultura
Wystawa w Berlinie. Naga prawda o skrywanej tożsamości Andy’ego Warhola
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Kultura
Słynny Festiwal BBC Proms w Londynie i w radiowej Dwójce