Bóg, prorok i pomidor

W Operze Narodowej Tomasz Konieczny zaprezentował się we fragmentach ról, w których odnosi sukcesy w świecie. Były też niespodzianki.

Publikacja: 30.04.2018 12:16

Bóg, prorok i pomidor

Foto: Akademia Operowa TW-ON

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów na scenach świata u nas uchodzi za wybitnego śpiewaka wagnerowskiego, ale to tylko część prawdy o nim. Jego możliwości i zainteresowania są znacznie większe.

W Polsce ciągle za mało znamy Tomasza Koniecznego, a w naszych teatrach brak inscenizacji, w których mógłby się zaprezentować. Były, co prawda, przymiarki ze strony Opery Narodowej, ale w „Salome” Straussa zrealizowanej przez Mariusza Trelińskiego, prorok Jochanaan (to jedna z ważnych w jego dorobku kreacji) w ogóle nie pojawia się na scenie. A w „Tristanie i Izoldzie” Wagnera, który to spektakl Mariusza Trelińskiego śpiewak skądinąd ceni, aktywność jego postaci, Kurwenala została mocno okrojona.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę