Bóg, prorok i pomidor

W Operze Narodowej Tomasz Konieczny zaprezentował się we fragmentach ról, w których odnosi sukcesy w świecie. Były też niespodzianki.

Publikacja: 30.04.2018 12:16

Bóg, prorok i pomidor

Foto: Akademia Operowa TW-ON

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów na scenach świata u nas uchodzi za wybitnego śpiewaka wagnerowskiego, ale to tylko część prawdy o nim. Jego możliwości i zainteresowania są znacznie większe.

W Polsce ciągle za mało znamy Tomasza Koniecznego, a w naszych teatrach brak inscenizacji, w których mógłby się zaprezentować. Były, co prawda, przymiarki ze strony Opery Narodowej, ale w „Salome” Straussa zrealizowanej przez Mariusza Trelińskiego, prorok Jochanaan (to jedna z ważnych w jego dorobku kreacji) w ogóle nie pojawia się na scenie. A w „Tristanie i Izoldzie” Wagnera, który to spektakl Mariusza Trelińskiego śpiewak skądinąd ceni, aktywność jego postaci, Kurwenala została mocno okrojona.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla