Specyfika działalności KGHM Polska Miedź SA sprawia, że kreowanie jego wizerunku nie odbywa się poprzez tradycyjną reklamę produktu, ale za pomocą wspierania przedsięwzięć najważniejszych dla Dolnego Śląska. Obecny czas rekordowej koniunktury na światowych rynkach sprzyja naszej spółce, a pośrednio również organizatorom znakomitych wydarzeń kulturalnych.
KGHM pragnie rozwijać współpracę między środowiskiem biznesowym i środowiskiem artystycznym. Sprawne funkcjonowanie instytucji kultury jest dzisiaj w dużej mierze zależne od sponsorów. Mecenat nad kulturą sprawowany przez państwo jest ważny, ale bywa niewystarczający.
KGHM, chcąc realizować zasady CSR, pragnie budować świadomość społeczną. Inwestujemy w społeczną odpowiedzialność biznesu, bo to dla nas istotny obszar działalności. Chcemy oddziaływać na otoczenie, dbać o środowisko, wspierać rozwój regionu i społeczność lokalną. Takie działania przyniosą korzyści nie tylko spółce, ale przede wszystkim mieszkańcom regionu. Podkreślenie roli kultury i sztuki pomaga ludziom wzmocnić lokalne więzi oraz identyfikować się z regionem.
„Kniaź Igor" Aleksandra Borodina, opera skomponowana według dzieła literatury staroruskiej, to ważna pozycja europejskiego dziedzictwa kulturowego. Właśnie dlatego wspieramy zrealizowane na jego podstawie widowisko Opery Wrocławskiej. O jakości realizacji tego przedsięwzięcia świadczy kierownictwo muzyczne Ewy Michnik – dyrektor naczelnej i artystycznej Opery Wrocławskiej, udział 400 wykonawców, znakomita oprawa muzyczna i scenografia. Poprzez wsparcie tego projektu chcemy zapewnić dostęp do kultury najwyższej próby i pielęgnować różnorodność dziedzictwa kulturowego.