Trudno sobie wyobrazić, by wyścigi kosiarek stały się w przyszłości poważną konkurencją, ale już w tej chwili mają międzynarodową rangę i ponadczterdziestoletnią tradycję. Uczestnicy zaś podchodzą do gry całkiem poważnie.
Można też biegać z żoną zarzuconą na plecy, pokonać 260 metrów toru z przeszkodami i wygrać tyle litrów piwa, ile waży partnerka. Mistrzostwa w noszeniu żon po raz pierwszy odbyły się w 1992 r. w Finlandii, a od niedawna trafiły również do Polski.
Można dziwić się wymyślnym konkurencjom, ale część z nich ma bardzo długie korzenie. Pogoń za serem (cheese rolling) może pochodzić jeszcze z czasów rzymskich. Widowiskowe zawody odbywają się na Cooper's Hill pod Gloucester. Na szczycie wzgórza zawodnicy czekają do momentu wypuszczenia okrągłego sera, po czym puszczają się za nim w pogoń. Wyprzedzenie gomułki jest praktycznie niemożliwe – potrafi ona mknąć z prędkością nawet 100 km na godzinę. Zawodnicy biegną, koziołkują, przewracają się. Kto pierwszy doturla się i schwyci ser, ten wygrywa. Nagrody są symboliczne. Uciekinier przechodzi w ręce zwycięzcy.
Kolejny brytyjski pomysł na sport został zainspirowany hinduską sztuką zaklinania węży. Pierwszą partię czarowania dżdżownic (worm charming) rozegrano w 1980 r. w szkole podstawowej w Willaston w zachodniej Anglii. Tam też po sezonowych opadach deszczu uczestnicy otrzymują do dyspozycji 3 mkw. ziemi i 30 min na wywabienie dżdżownic. Można tańczyć, grać na instrumentach ale nie kopać. Rekordzistką okazała się dziesięciolatka Sophie Smith, która w ciągu pół godziny zaklęła aż 567 sztuk.
Quidditch to fikcyjna gra czarodziejów z „Harry'ego Pottera". Dzięki fanom stała się sportem. Przypomina rugby, zabawę w dwa ognie i berka. Dwa siedmioosobowe zespoły biegają po boisku z miotłami między nogami, grając trzema rodzajami piłek: kaflem, tłuczkiem i zniczem. W rozgrywce liczy się złapanie bardzo szybkiego znicza i ilość zdobytych punktów podczas całej partii. Quidditch zdobył popularność na uniwersytetach w USA, gdzie dziesięć lat temu powstało Międzyuniwersyteckie Stowarzyszenie Quidditcha, które po transformacjach stało się federacją sportową odpowiedzialną za organizowanie turniejów i popularyzację gry.