Australia kontra Facebook. Premier buduje globalną koalicję przeciw potentatowi

Walka z gigantami internetu w obronie praw autorskich. Google idzie na ugodę, Facebook na wojnę.

Aktualizacja: 19.02.2021 11:57 Publikacja: 18.02.2021 19:02

19 procent rynku reklamy internetowej w Australii pozostaje innym niż Google i Facebook firmom

19 procent rynku reklamy internetowej w Australii pozostaje innym niż Google i Facebook firmom

Foto: tashatuvango - stock.adobe.com

W czwartek rano Australijczycy obudzili się bez dostępu do informacji prasowych na Facebooku. W środku pandemii na popularnej platformie społecznościowej zniknęły także strony urzędów odpowiedzialnych za szczepienia na Covid-19. Choć dzień wcześniej minister skarbu Josh Frydenberg rozmawiał z Markiem Zuckerbergiem, ruch Facebooka całkowicie zaskoczył Canberrę.

Ale premier Australii nie zamierza ustępować.

Pozostało 89% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo