Sztandarowe serwisy informacyjne największych telewizji mają poważne kłopoty. W ciągu ostatnich trzech miesięcy oglądało je znacznie mniej Polaków niż w tym samym czasie rok temu. I to mimo że od sierpnia do października trwał gorący politycznie okres – kampania wyborcza, wybory i czas powyborczych rozdań oraz rozliczeń.
W październiku "Fakty" TVN oglądało 4,2 mln osób, podczas gdy w tym samym miesiącu rok temu było to 4,55 mln, czyli o 7 proc. więcej. Jeszcze większą, bo 10-proc., stratę zanotowały "Wiadomości" TVP 1, które w październiku tego roku miały 4,1 mln widzów, a rok temu prawie 4,6 mln. 9-proc. spadek oglądalności zanotował także "Teleexpress" TVP 1 (z 3,7 mln do 3,4 mln widzów).
Podobnie sytuacja wyglądała w poprzednich miesiącach. Na przykład we wrześniu "Wiadomości" oglądało 3,8 mln osób, czyli o 400 tys. widzów mniej niż w ubiegłym roku. "Fakty" rok do roku straciły we wrześniu 300 tys. widzów, a "Teleexpress" aż pół miliona.
Także w sierpniu zarówno "Wiadomości", jak i "Fakty" zanotowały prawie 11-proc. stratę w porównaniu z sierpniem ubiegłego roku. Największy spadek miał jednak "Teleexpress", któremu widownia stopniała z 3,2 mln do 2,5 mln, czyli o 21 proc.
Najbardziej stabilnymi programami, które tej jesieni ogląda niemal identyczna (z niewielkimi tylko wahnięciami) liczba widzów co w zeszłym roku, okazują się "Wydarzenia" Polsatu i "Panorama" TVP 2.