Największe komunikacyjne utrudnienie przyszłego roku to przebudowa Trasy AK między ul. Powązkowską i Modlińską wraz z mostem Grota-Roweckiego. Powinna zacząć się w lipcu i potrwać do połowy 2015 r.
– mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek. – Przeprawa zostanie całkowicie zamknięta w obu kierunkach, ale tylko na trzy miesiące latem 2013 r. Przez pozostały czas inwestycji kierowcy będą mieli po dwa pasy w jedną stronę i trzy w drugą.
Dwa mosty jednocześnie
To najnowsze ustalenia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Jeszcze dzień wcześniej urzędnicy nie wykluczali radykalnego scenariusza zamknięcia mostu Grota na większość czasu trwania inwestycji. Ale po ustaleniach z inżynierem ruchu Januszem Galasem stanęło na remoncie przeprawy „połówkami" (z wyjątkiem trzymiesięcznego okresu, kiedy remonty obu części mostu się zazębią).
Ta inwestycja za ok. 1 mld zł spowoduje ogromne utrudnienia. Z badań ruchu wynika, że most Grota to najruchliwsza przeprawa przez rzekę w Polsce: ponad 150 tys. pojazdów w ciągu doby (jak na autostradach w USA). Urzędnicy zakładają, że większość ruchu przejmie most Północny, którego otwarcie władze Warszawy zapowiadają w wersji okrojonej – bez obiecywanej przez ratusz części tramwajowej – na początek przyszłego roku.
Ale to dopiero początek mostowej kumulacji. Na lipiec i sierpień przyszłego roku ratusz planuje remont nawierzchni mostu Łazienkowskiego, którego Zarząd Dróg Miejskich nie dał rady wykonać w tym roku.