Polsce daleko jeszcze do internetowych standardów zachodnich, ale Polska nastoletnia już je spełnia. Ponad połowa użytkowników Internetu między 7. a 14. rokiem życia w 2011 roku korzystała z niego codziennie – wynika z najnowszych badań PBI/Gemius, przeanalizowanych przez firmę Atmedia. Według nich 80 proc. nieletnich internautów przynajmniej kilka razy w tygodniu zerka do sieci.
Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje szacuje, że co trzecie dziecko w wieku przedszkolnym (cztery – sześć lat) loguje się do niej przynajmniej raz w tygodniu na około 45 minut.
Najmłodsi nie są biernymi użytkownikami wirtualnego świata, często nawet kilkulatki posiadają smartfony czy własne komputery ze stałym dostępem do sieci. Są one popularnymi prezentami np. z okazji Pierwszej Komunii.
– Wszystkie badania pokazują, że na całym świecie wiek inicjacji internetowej wśród najmłodszych z roku na rok jest coraz niższy – mówi Wojtasik.
Co na to rynek? W sieci powstają kolejne serwisy skierowane do najmłodszych i ich rodziców.