Wybory prezydenckie 2015 - kampania w internecie

Andrzej Duda czyta komentarze "hejterów", a Janusz Korwin-Mikke tankuje kampanijny samolot. Internet odgrywa coraz większą rolę przed wyborami, ale wciąż daleko nam do USA

Aktualizacja: 05.04.2015 13:17 Publikacja: 05.04.2015 07:55

Andrzej Duda i Barack Obama przeczytali komentarze internautów, którzy ich krytykują. Autoironia jes

Andrzej Duda i Barack Obama przeczytali komentarze internautów, którzy ich krytykują. Autoironia jest w sieci w cenie

Foto: YouTube

"Prezydent z facebooka. Pierwszy taki na świecie" - reklamuje się najmniej znany z 11 kandydatów w majowych wyborach prezydenckich, czyli Paweł Tanajno z Demokracji Bezpośredniej. Choć tegoroczna elekcja jest pierwszą, w której tak wielu pretendentom do Pałacu Prezydenckiego udało się zaistnieć i zebrać 100 tys. podpisów wyłącznie dzięki sieci, to ten kanał komunikacji wciąż odgrywa u nas niewielką rolę.

- Widać, że politycy poświęcają więcej czasu internetowi, ale to wciąż nie jest miejsce, gdzie rozstrzyga się kampania - uważa dr Jan Zając, psycholog społeczny z Uniwersytetu Warszawskiego. To zupełnie inaczej niż w USA, gdzie media społecznościowe i internet odgrywają bardzo istotne znaczenie w kreowaniu wizerunku, od niemal dekady. - Na wszystkich prezentacjach branżowych podkreśla się, że w 2008 r. prezydentowi Barackowi Obamie udało się zdobyć popularność, dzięki nowym mediom. To była pierwsza kampania w historii, gdzie internet tak mocno wpłynął na wynik - zauważa ekspert.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Materiał Promocyjny
CPK buduje terminal przyszłości
Kraj
Anulowany wyrok znanego działacza opozycyjnego
Kraj
Czy Polacy chcą sankcji na Izrael? Sondaż nie pozostawia wątpliwości
Kraj
Rafał Trzaskowski o propozycji Karola Nawrockiego: Niech się pan Karol tłumaczy
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kraj
Cienka granica pomagania uchodźcom. Złoty telefon pogrąża aktywistów z granicy