"Wiadomości" wygrały wyścig o widzów

W 2009 r. program TVP 1 miał największą widownię. W roku wyborczym rywalizacja stacji będzie bardzo ostra

Aktualizacja: 08.01.2010 01:15 Publikacja: 07.01.2010 20:19

Dorota Wysocka-Schnepf jest jedną z czterech osób prowadzących główne wydanie "Wiadomości"

Dorota Wysocka-Schnepf jest jedną z czterech osób prowadzących główne wydanie "Wiadomości"

Foto: PAT, Ireneusz Sobieszczuk sobieszcz Ireneusz Sobieszczuk

"Wiadomości" TVP 1 były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w 2009 roku. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, oglądało je średnio 4,2 mln widzów dziennie. Jego głównego konkurenta, czyli "Fakty" TVN, śledziło w tym czasie 3,9 mln widzów. Na trzecim miejscu znajdują się "Wydarzenia" Polsatu, które miały widownię na poziomie 2,5 mln.

W ostatnim roku serwisom informacyjnym komercyjnych stacji przybyło widzów w porównaniu z 2008 r.: "Faktom" – prawie 300 tys., a "Wydarzeniom" – 100 tys. Natomiast "Wiadomości" straciły w tym czasie 80 tys. widzów.Ale zdaniem Jacka Karnowskiego, który od października szefuje "Wiadomościom", ostatni miesiąc 2009 r. zapoczątkował tendencję wzrostową widowni tego programu.

To miesiąc, w którym ten serwis zanotował większą widownię w porównaniu z wynikami z grudnia 2008 roku (zwiększyły się też jego udziały w rynku, czyli procent widzów, który w danym momencie wybiera konkretną stację). – To pierwszy taki wynik od 27 miesięcy – mówi "Rz" Karnowski. – "Fakty" są groźnym przeciwnikiem, ale w tym roku chcemy podtrzymać tendencję wzrostową. Liczę, że tegoroczna kampania wyborcza spowoduje również wzrost zainteresowania informacjami i przyciągnie widzów do "Wiadomości". Tym bardziej że podnieśliśmy poziom informacji i wzmocniliśmy zespół – zaznacza. W grudniu do grona prowadzących program dołączył Krzysztof Ziemiec.

W tym tygodniu "Wiadomości" miały już widownię przekraczającą 6 mln widzów (według danych TNS OBOP). W środę redakcja postanowiła się nawet pochwalić na antenie wynikami z 5 stycznia. Ale wyszła z tego wpadka. Tego dnia program oglądało dokładnie 6,008 mln osób. Jednak widzowie na pasku, który pojawił się na koniec "Wiadomości", zobaczyli liczbę 6,8 mln. – To był błąd jednego z pracowników redakcji – tłumaczy Karnowski.

Co na to konkurencja? Kamil Durczok, szef "Faktów", ma nadzieję na utrzymanie wyników z 2009 roku w ciągu najbliższych 12 miesięcy. – To był pierwszy rok, w którym według danych AGB przegoniliśmy "Wiadomości" pod względem udziałów w rynku – mówi. Ale przyznaje, że nie będzie to łatwe. Zatem w tym roku widzowie dalej będą mogli się przyglądać rywalizacji serwisów informacyjnych.

– To będzie rok bardzo ostrej konkurencji – uważa Jarosław Gugała, szef "Wydarzeń". Z wyników w 2009 r. też jest zadowolony, ale na początku tego roku ma problem. – Część naszego programu "przykrywa" ostatnio "Jaka to melodia?" z TVP 1, a mamy podobnych widzów – zaznacza.

"Wiadomości" TVP 1 były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w 2009 roku. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, oglądało je średnio 4,2 mln widzów dziennie. Jego głównego konkurenta, czyli "Fakty" TVN, śledziło w tym czasie 3,9 mln widzów. Na trzecim miejscu znajdują się "Wydarzenia" Polsatu, które miały widownię na poziomie 2,5 mln.

W ostatnim roku serwisom informacyjnym komercyjnych stacji przybyło widzów w porównaniu z 2008 r.: "Faktom" – prawie 300 tys., a "Wydarzeniom" – 100 tys. Natomiast "Wiadomości" straciły w tym czasie 80 tys. widzów.Ale zdaniem Jacka Karnowskiego, który od października szefuje "Wiadomościom", ostatni miesiąc 2009 r. zapoczątkował tendencję wzrostową widowni tego programu.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo