Grupa byłych dziennikarzy "Wprost" chce stworzyć nowy tygodnik pod tytułem "Wprost przeciwnie". Nazwa i logo nowego pisma bezpośrednio nawiązują do obecnego na rynku tygodnika "Wprost".
"Nie możemy pogodzić się z tym, co się stało z tygodnikiem po przejęciu go przez Platformę Mediową Point Group i postawieniu na jego czele redaktora Tomasza Lisa" – tłumaczą twórcy nowego pisma na stronie wprostp.pl.
Kontynuacja tygodnika
Wydawcą "Wprost przeciwnie" ma być spółka 3S Media, której współwłaścicielem jest Tomasz Sommer, redaktor naczelny tygodnika "Najwyższy Czas". Projektem ma kierować Jan Piński, były pracownik "Wprost" i były szef "Wiadomości" (kiedy prezesem TVP był Piotr Farfał). Obaj na razie nie chcą zdradzać szczegółów: ani nazwisk, ani ewentualnej daty, kiedy tytuł mógłby się ukazać na rynku.
– Planowaliśmy ten tygodnik od dłuższego czasu. Ośmieliły nas sukcesy "Uważam Rze" i "Gazety Polskiej", bo to pokazało, że czytelnicy są znudzeni dotychczasową ofertą tygodników. My zaś uważamy, że jest zapotrzebowanie na kontynuację dawnego "Wprost" – dodaje.
Pomysłem nie jest zachwycony obecny właściciel pisma. – Każdy podmiot zamierzający bezprawnie wykorzystywać prawa majątkowe należące do AWR Wprost powinien mieć świadomość, że spółka będzie dochodziła odszkodowania w drodze powództwa cywilnego, a także skieruje odpowiedni wniosek do organów ścigania – informuje "Rz" Anna Pawłowska-Pojawa z Platformy Mediowej Point Group, wydawcy "Wprost". Z Tomaszem Lisem, redaktorem naczelnym tygodnika, nie udało nam się skontaktować.