Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Kupując w tradycyjnym sklepie trzeba się liczyć z tym, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towarów. Jeżeli jednak się godzi, to może wtedy oddać pieniądze, ale ma też prawo ograniczyć zwrot do wymiany lub zastąpienia go kartą podarunkową.

Publikacja: 10.01.2015 09:30

Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Foto: ROL

Chociaż zasady dokonywania i przyjmowania zwrotów są dość jasno opisane w przepisach, to w praktyce wciąż pojawiają się tutaj wątpliwości, a część konsumentów gubi się w zakresie przysługujących im uprawnień. Być może wynika to z tego, że inne reguły obowiązują wówczas, gdy produkt kupowany jest w tradycyjnym sklepie, inne gdy nabywany jest w sklepie internetowym lub na pokazie (poza lokalem firmy), a sprawę dodatkowo może komplikować ewentualna wadliwość towaru. Jakie są więc zasady zwracania towaru, z którego klient nie jest zadowolony?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek