Reklama

Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Kupując w tradycyjnym sklepie trzeba się liczyć z tym, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towarów. Jeżeli jednak się godzi, to może wtedy oddać pieniądze, ale ma też prawo ograniczyć zwrot do wymiany lub zastąpienia go kartą podarunkową.

Publikacja: 10.01.2015 09:30

Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Foto: ROL

Chociaż zasady dokonywania i przyjmowania zwrotów są dość jasno opisane w przepisach, to w praktyce wciąż pojawiają się tutaj wątpliwości, a część konsumentów gubi się w zakresie przysługujących im uprawnień. Być może wynika to z tego, że inne reguły obowiązują wówczas, gdy produkt kupowany jest w tradycyjnym sklepie, inne gdy nabywany jest w sklepie internetowym lub na pokazie (poza lokalem firmy), a sprawę dodatkowo może komplikować ewentualna wadliwość towaru. Jakie są więc zasady zwracania towaru, z którego klient nie jest zadowolony?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Reklama
Reklama