Konsument nie musi płacić za produkt, którego nie zamawiał

Przedsiębiorca musi wykazać, że konsument zamówił u niego towar i zawarł z nim umowę.

Aktualizacja: 17.01.2015 13:59 Publikacja: 17.01.2015 13:37

Konsument nie musi płacić za produkt, którego nie zamawiał

Foto: www.sxc.hu

Konsumenci są straszeni windykacją za niezamówiony towar. Nagle otrzymują smsy od firmy windykacyjnej, że mają uregulować należność. Okazuje się, że rzekomo zamówili jakiś towar. Mało tego, zawarli umowę na określony czas, że dany produkt będzie im dostarczany przez kilka miesięcy czy rok.

W takiej sytuacji znalazło się jeden kilku czytelników Rzeczpospolitej. Początek historii u każdego jest taki sam, ale dalsze problemy są nieco inne. Z wszystkimi skontaktowała się firma Westerfield. Telemarketer poinformował, że zostali wyłonieni w konkursie i mogą otrzymać za darmo próbkę maszynek do golenia lub komplet bielizny. Muszą jednak zapłacić koszt wysyłki towaru – 19,90 zł. O ile jakiś czas temu pisaliśmy, że po jakimś czasie klienci nagle otrzymują kolejną partię towaru, za którą tym razem trzeba było zapłacić około 70 zł. Firma wmawiała klientom, że zawarli przez telefon umowę. I w takiej sytuacji klient może nie płacić za towar, odesłać go na koszt firmy lub poinformować, że niezamówiony produkt jest do odbioru u niego w domu. A to przedsiębiorca musi udowodnić, że konsument zawarł z nim umowę.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo