Zdaniem Rzecznika Finansowego BNP Paribas Bank Polska S.A. nie zrealizował ciążącego na nim obowiązku zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji płatniczej, wynikającego z przepisów ustawy o usługach płatniczych.
Sąd Rejonowy, który rozpoznawał w I instancji sprawę klientki tego banku, uwzględnił żądanie i zasądził zwrot kwoty na rzecz klientki, ale po apelacji banku Sąd Okręgowy oddalił powództwo kobiety.
Czytaj też: Pierwszy pozew Rzecznika Finansowego w sprawie nieautoryzowanej transakcji płatniczej
Klientka postanowiła szukać pomocy u Rzecznika Finansowego.
– Analiza materiałów i dokumentacji zebranej w sprawie klientki BNP Paribas Polska S.A. wykazała, że do wydania niekorzystnego wyroku dla klientki doszło na skutek rażących naruszeń prawa, w szczególności przepisów ustawy o usługach płatniczych. Dlatego zdecydowałem się złożyć Skargę Nadzwyczajną do Sądu Najwyższego – powiedział dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.