Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Bank odmówił zwrotu pieniędzy, które zniknęły z konta klientki w wyniku nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Rzecznik Finansowy złożył w imieniu klientki skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego.

Publikacja: 30.10.2020 10:16

Pieniądze zniknęły kobiecie z konta. Jest skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego

Foto: Adobe Stock

Zdaniem Rzecznika Finansowego BNP Paribas Bank Polska S.A.  nie zrealizował ciążącego na nim obowiązku zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji płatniczej, wynikającego z przepisów ustawy o usługach płatniczych.

Sąd Rejonowy, który rozpoznawał w I instancji sprawę klientki tego banku, uwzględnił żądanie i zasądził zwrot kwoty na rzecz klientki, ale po apelacji banku Sąd Okręgowy oddalił powództwo kobiety.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Prawo drogowe
Rząd chce zabierać prawo jazdy aż na 5 lat. Eksperci: to dyskryminacja
Prawo karne
Zabójstwa emerytek w Warszawie. Eksperci: działanie sprawców było zaplanowane
Sądy i trybunały
Spór o zamrożone wynagrodzenia sędziów. Jest ważny wyrok TSUE
Sądy i trybunały
Sędzia Krzysztof Wiak: Izbę Kontroli „broni” jej dotychczasowe orzecznictwo
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Oświata i nauczyciele
Nauczyciel jak każdy, powinien mieć płacone za nadgodziny. Przełomowa uchwała SN
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”