Przedmiotem skargi była reklama internetowa „Sosów Na każdy dzień" marki Winiary, emitowana na kanale YouTube w materiałach dla dzieci (sygn. K/05/15).
Niezdrowe sosy, niezdrowe wychowanie
Zdaniem konsumenta promocja nakłaniania dzieci do niezdrowego jedzenia tj. nadużywania kalorycznego sosu. - np. dialog 1a. "zrobiła obiad bez sosu" 1b. "żartujesz ja tam bez sosu nie jem!" stwierdzenie, "sucha kasza, suchy groch nie ma sosu będzie foch"- czytamy w skardze.
Reklama według skarżącego zagraża przyszłemu zdrowemu i moralnemu rozwojowi dzieci. Konsument zwraca uwagę, że dzieci z racji wieku nie potrafią rozróżnić produktów zdrowych oraz tych, które przyczyniają się do otyłości oraz chorób.
- Reklama promuje zachowania, które w domu mogą wywołać spięcia z rodzicami. ("jeszcze raz dostanę jedzenie bez sosu to wyjdę z siebie", "nie ma sosu będzie foch") – wyjaśnia odbiorca.
Konsument ponadto uważa, że reklama pokazuje dzieciom instrukcje nakłaniania osób dorosłych do zakupu sosu poprzez szantaż.