Wykorzystanie wizerunku kobiecego ciała musi być uzasadnione

Reklama nie może utrwalać negatywnych stereotypów poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet.

Aktualizacja: 02.01.2016 19:53 Publikacja: 02.01.2016 18:00

Wykorzystanie wizerunku kobiecego ciała musi być uzasadnione

Foto: www.sxc.hu

To sedno uchwały Komisji Etyki Reklamy wydanej 27 października 2015 r. w związku ze skargą konsumentki, skierowaną przeciwko reklamie firmy Tryton S.C. (uchwała nr ZO 139/15).

Przedmiotem skargi była reklama internetowa artykułów BHP, która ukazywała nagą kobietę promującą produkty bhp i narzędzia spawalnicze.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo dla Ciebie
PiS wygrywa w Sądzie Najwyższym. Uchwała PKW o rozliczeniu kampanii uchylona
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Dane osobowe
Rekord wyłudzeń kredytów. Eksperci ostrzegają: będzie jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawnicy
Ewa Wrzosek musi odejść. Uderzyła publicznie w ministra Bodnara