Reklama
Rozwiń

Wykorzystanie wizerunku kobiecego ciała musi być uzasadnione

Reklama nie może utrwalać negatywnych stereotypów poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet.

Aktualizacja: 02.01.2016 19:53 Publikacja: 02.01.2016 18:00

Wykorzystanie wizerunku kobiecego ciała musi być uzasadnione

Foto: www.sxc.hu

To sedno uchwały Komisji Etyki Reklamy wydanej 27 października 2015 r. w związku ze skargą konsumentki, skierowaną przeciwko reklamie firmy Tryton S.C. (uchwała nr ZO 139/15).

Przedmiotem skargi była reklama internetowa artykułów BHP, która ukazywała nagą kobietę promującą produkty bhp i narzędzia spawalnicze.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Bank odda seniorce pieniądze, choć sama „wpuściła" złodzieja. Przełomowy wyrok