Reklama

Punkt napraw musi przechowywać naprawiony sprzęt

UOKiK zakwestionował karty napraw serwisanta Nokii. Firma obiecuje zmiany

Publikacja: 07.09.2011 04:00

Red

BMM Invest to autoryzowany punkt serwisowy Nokii w Olsztynie. Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazało, że stosował niedozwolone klauzule, bo w karcie zgłoszenia do naprawy pojawiły się postanowienia, które naruszały zbiorowe interesy konsumentów.

Wątpliwości urzędu wzbudziła klauzula, z której wynika, że serwis w żadnym razie nie odpowiada za utratę danych z pamięci telefonu.

– Jeżeli podczas naprawy przedsiębiorca nie dochowa należytej staranności i straci informacje, można pociągnąć go do odpowiedzialności – przypomina prezes UOKiK.

Urząd zakwestionował też postanowienie, które zwalnia z obowiązku zwrotu telefonu po naprawie.

– Gdy konsument nie zgłasza się po telefon, nie ma podstawy prawnej, aby uznać to za porzucenie. Usługodawca zobowiązany jest przechowywać pozostawiony sprzęt. Może najwyżej obciążyć klienta dodatkowymi kosztami – uznał UOKiK.

Reklama
Reklama

BMM Invest zobowiązał się zmienić kwestionowane praktyki. Prezes UOKiK nie zdecydowała się na karę finansową. Przedsiębiorca musi przedstawić sprawozdanie z realizacji zobowiązania w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji UOKiK.

Zobacz serwis

»

Prawo dla Ciebie

»

Konsumenci

Reklama
Reklama
Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama