Reklama
Rozwiń

Deutsche Bahn nie może dyskryminować klientów sprzedając bilety przez internet - opinia rzecznika generalnego TSUE

Deutsche Bahn, niemiecki przewoźnik kolejowy, nie ma prawa wymagać, by osoby, które chcą kupić bilet na pociąg przez internet, mieszkały w Niemczech.

Aktualizacja: 06.05.2019 15:03 Publikacja: 06.05.2019 13:47

Deutsche Bahn nie może dyskryminować klientów sprzedając bilety przez internet - opinia rzecznika generalnego TSUE

Foto: Adobe Stock

Taki wymóg jest niezgodny z przepisami prawa Unii, które zakazują przedsiębiorcom ustanawiania wymogu, w którym państwie członkowskim musi znajdować się rachunek płatniczy - uważa rzecznik generalny przy Trybunale Sprawiedliwości w Luksemburgu Maciej Szpunar.

Sprawa wymogów stawianych klientom Deutsche Bahn trafiła do Trybunału z inicjatywy  austriackiego sądu. Rozpatrywał on powództwo tamtejszego stowarzyszenia ochrony praw konsumenta przeciwko niemieckiemu przedsiębiorstwu kolejowemu. Deutsche Bahn oferuje klientom, także austriackim, możliwość dokonywania przez Internet rezerwacji na podróż koleją. Za  bilety można zapłacić kartą kredytową, szybkim przelewem bankowym lub w ramach schematu polecenia zapłaty SEPA (jednolitego obszaru płatności w euro). Polega to na tym, że Deutsche Bahn, mając wcześniejszą zgodę klienta, prosi o zapłatę jego bank i otrzymuje pieniądze z jego rachunku wskazanego w udzielonej zgodzie. Ta opcja jest jednak dostępna wyłącznie dla klientów mieszkających w Niemczech.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono