Reklama

Andrzej Duda? Spokojnie i konsekwentnie - komentarz Michała Szułdrzyńskiego

Ta kampania wyborcza przypomina surfowanie. Przed pierwszą turą można było obserwować, jak na fali płynie Paweł Kukiz. Była też inna fala, zalewająca Bronisława Komorowskiego, która sprawiła, że poparcie dla niego spadło o połowę.

Aktualizacja: 14.05.2015 21:22 Publikacja: 14.05.2015 21:03

Michał Szułdrzyński

Michał Szułdrzyński

Foto: Fotorzepa

Jak jest przed II turą? Andrzej Duda wprawdzie nie płynie na wielkiej fali entuzjazmu, ale za to mamy do czynienia z narastającą falą wpadek jego głównego rywala. Ani pomysł referendum, ani spacery z warszawiakami nie zlikwidowały wizerunkowych kłopotów Bronisława Komorowskiego. Wręcz przeciwnie. Rozmowa z młodymi ludźmi nie wypadła dla prezydenta korzystnie, zaś katastrofą może się okazać uchwycona przez kamery scena, gdy młoda współpracowniczka podszeptuje Komorowskiemu, jak ma się zachować.

Dwa dni temu Bogusław Chrabota postawił w tym miejscu tezę, że jeśli obecny prezydent chce wygrać wybory, to nie powinien się umizgiwać do elektoratu lewicowego, lecz raczej wrócić do ideałów opozycji i odwołać się do tęsknot za PO–PiS.

Co zaś powinien zrobić Andrzej Duda, jeśli chce wygrać? Nic szczególnego. Po prostu nie powinien przeszkadzać falom, które z różnych przyczyn podtapiają jego przeciwnika.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Komentarze
Jerzy Haszczyński: Amerykańska niespodzianka w ONZ. Ale czy cały świat jest z nami?
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Donald Trump skomentował dronowy atak Rosji na Polskę. I nie jest to dobra wiadomość
Komentarze
Estera Flieger: To jest nasza wojna, a Polska nie może jej przegrać
Komentarze
Bogusław Chrabota: Rosjanie jednak wygrywają komunikacyjnie
Komentarze
Rusłan Szoszyn: Rosja testuje jedność NATO. Najwyższy czas, by sojusz przeszedł do ofensywy
Reklama
Reklama