Reklama

Niskooprocentowane pożyczki dla powodzian? Donald Tusk zabrał głos

– Przeznaczymy ok. 100 mln zł na niskooprocentowane pożyczki na poziomie 1,5 proc. do 2,5 proc. na likwidację skutków powodzi - przekazała w poniedziałek Paulina Hennig-Kloska. minister klimatu i środowiska. Po burzy, jaka przetoczyła się w internecie po jej wypowiedzi, do sprawy odniósł się premier Donald Tusk.

Aktualizacja: 17.09.2024 12:49 Publikacja: 17.09.2024 12:40

Premier RP Donald Tusk

Premier RP Donald Tusk

Foto: PAP/Maciej Kulczyński

qm

W poniedziałek, podczas konferencji prasowej w Opolu, minister Paulina Hennig-Kloska przekazała, że jej resort zamierza przeznaczyć 21 mln zł na wsparcie dla regionów poszkodowanych przez powódź. Środki w formie dotacji będą pochodziły z Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

– W dotacjach to 21 mln zł, ale chcemy do tego dołożyć pulę ok. 100 mln zł w nisko oprocentowanych pożyczkach – mówiła minister, tłumacząc, że oprocentowanie tych pożyczek ma wynosić 1,5-2 proc. Jej słowa wywołały dyskusję w mediach społecznościowych. Propozycję krytykowali m.in. politycy PiS. „Uff, Pani minister Hennig-Kloska uspokoiła wszystkich, ... będą pożyczki i kredyty” - ironizował np. Waldemar Buda, były minister rozwoju i technologii w rządzie Mateusza Morawieckiego.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Klęski żywiołowe
Ogromny pożar w Mińsku Mazowieckim, płonie hala produkcyjna. RCB: Nie otwieraj okien, śledź komunikaty!
Klęski żywiołowe
Policja zakończyła działania po pożarze w Ząbkach. Są nowe zdjęcia z wnętrz
Klęski żywiołowe
Wojsko już gotowe do pomocy. Skutki nawałnic widoczne na południu Polski
Klęski żywiołowe
Niż genueński znowu nad Polską. Alarmujące prognozy IMGW i RCB: Gdzie będzie najgorzej?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama