Reklama
Rozwiń
Reklama

Stowarzyszenie Filmowców kontra Chomikuj.pl

SN czy może wcześniej TSUE określi granice odpowiedzialności portali hostingowych za rozpowszechnianie utworów bez zgody właścicieli.

Aktualizacja: 25.01.2021 06:15 Publikacja: 24.01.2021 19:51

Stowarzyszenie Filmowców kontra Chomikuj.pl

Foto: Adobe Stock

W piątek Sąd Najwyższy rozpatrywał skargę kasacyjną cypryjskiego wydawcy portalu Chomikuj.pl od wyroku krakowskiego Sądu Apelacyjnego, który na żądanie Stowarzyszenia Filmowców Polskich, organizacji zbiorowego zarządzania utworami, oraz trzech właścicieli praw autorskich do trzech filmów: „Katyń" i „Wenecja" i „Dzień świra", nakazał portalowi Chomikuj.pl usuwanie kont z linkami do tych filmów bezprawnie rozpowszechnianych. Zasądził też właścicielom z żądanych ok. 300 tys. zł niecałe 20 tys. zł. Ale ważniejsze niż pieniądze w tym trwającym już osiem lat procesie są granice odpowiedzialności portali za pośredniczenie w dystrybucji pirackich plików.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama