Reklama

Dlaczego policja blokuje wpisy o Strajku Kobiet? RPO pyta KGP

Policja w mediach społecznościowych blokuje użytkowników wyrażających opinie na temat jej działań, np. wobec Strajku Kobiet - skarżą się internauci. Dzieje się tak, mimo że wpisy są zgodne z obowiązującym prawem i regulaminem portalu społecznościowego. RPO poprosił o wyjaśnienia Komendę Główną Policji.

Aktualizacja: 31.03.2021 15:09 Publikacja: 31.03.2021 13:22

Dlaczego policja blokuje wpisy o Strajku Kobiet? RPO pyta KGP

Foto: Adobe Stock

dgk

Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich blokowanie krytycznych wpisów na profilach Policji może naruszać  konstytucyjnie chronioną wolność wypowiedzi (art. 54 Konstytucji). Już w maju 2020 r. RPO zaniepokoił nowy regulamin dotyczący umieszczania treści na stronach, podstronach i portalach społecznościowych, będących w zarządzaniu polskiej policji. Wprowadził on zasady dotyczące moderacji treści publikowanych przez obywateli, zakazując publikacji określonych wpisów. Choć Policja zmieniła niektóre zapisy regulaminu, to nadal budzi on wątpliwości i jest powodem skarg od obywateli ws. zablokowania możliwości komentowania wpisów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama