Każdy, kto kupuje w internecie, nieraz otrzymał mały produkt zapakowany w wielkie pudło wypełnione folią. Coraz więcej e-sklepów widzi, że to bez sensu, same więc wycofują się z takich praktyk.
Przeczytaj więcej na ten temat:
Zakupy nie muszą tonąć w niepotrzebnej folii
W poniedziałek Zalando, największy w Europie e-sprzedawca odzieży, ogłasza nowy projekt. – Prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są kosmetyki, na papierowe – mówi Uwe Streiber odpowiedzialny za opakowania w Zalando SE. – Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu o 626 ton w porównaniu z 2018 r. – dodaje. Spółka do 2020 r. zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100 proc. z recyklingu.
Na podobne zmiany zdecydowały się już inne firmy. – W dostawach e-commerce marek Reserved i Mohito wykorzystujemy tylko opakowania z makulatury. Dzięki wprowadzeniu kartonów ekologicznych mogliśmy wyeliminować wykorzystanie folii zewnętrznej – mówi Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP. – Nasze kartony mają dwie ścieżki zamknięcia, mogą być powtórnie wykorzystane np. do zwrotu – dodaje.