Co drugi śmieć znaleziony w morzu i na plaży to jednorazowe przedmioty z tworzyw sztucznych – stwierdziła Komisja Europejska i postanowiła posprzątać. Zadanie będzie jednak trudne, bo przemysł spożywczy jest od opakowań z tworzyw sztucznych po prostu uzależniony.

Dzięki przyjętej dyrektywie zakazane będzie stosowanie plastikowych talerzy, sztućców, ograniczone zużycie plastikowych pojemników na żywność i kubków na napoje. I tu zaczynają się schody – bo na razie – przemysł spożywczy życia bez plastiku sobie nie wyobraża.

Sieci handlowe nie czekając na regulacje same zaczynają wprowadzać stosowne zmiany, co jest też zgodne z rosnącą świadomością ekologiczna przynajmniej części społeczeństwa. Carrefour od 2013 roku realizuje międzynarodowy program „STOP Marnotrawstwu”.

- Z myślą o środowisku i ograniczeniu wykorzystania plastiku, Grupa podjęła zobowiązanie, że od 2025 roku wszystkie produkty marki Carrefour umieszczane będą w opakowaniach, które będzie można poddać recyklingowi (w tym recyklingowi organicznemu). W ramach realizacji tej deklaracji, Carrefour Polska wypracowuje rozwiązania, które pozwolą m.in. ograniczyć w sklepach wykorzystanie plastikowych naczyń jednorazowych i zmniejszyć liczbę opakowań foliowych. Sieć planuje też wprowadzenie w swoim koncepcie „Smacznie” możliwości zakupu kawy do własnego kubka – wyjaśnia Biuro Prasowe Carrefour Polska. - Warto dodać, że w sklepach Carrefour dostępne są torby zakupowe, które można wykorzystywać wielokrotnie. Materiały, z których wykonane są torby w 100 proc. podlegają recyklingowi – dodaje.