Biedronka traci zaufanie klientów. Porażka w rankingu

Sieć dyskontowa Biedronka trzeci rok z rzędu spada w rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych. Na pozycję lidera wrócił Rossmann.

Aktualizacja: 04.02.2020 09:19 Publikacja: 04.02.2020 08:30

Biedronka traci zaufanie klientów. Porażka w rankingu

Foto: Bloomberg

Sieć dyskontów Biedronka spadła o dziewięć pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków - wylądowała dopiero na 18 pozycji. W tym samym czasie Lidl urósł o dwie pozycje i zajmuje już czwarte miejsce w zestawieniu. Jak zauważa OC&C, Biedronka odnotowuje duży spadek w kategorii „zaufanie konsumentów””, czyli w jednej z kategorii na której wyrosła i z wykorzystaniem której podbiła serca i kieszenie Polaków. Analitycy zauważają, że Biedronka poprzez eksperymenty z bardziej wyszukaną ofertą produktową, muzyką w sklepach czy własną kawiarnią traci zaufanie swoich klientów, którzy postrzegają ją jako dyskont. - Polacy mają poczucie, że Biedronka może lada moment przestać być gwarancją niskich cen zwyczajnie „odfruwając” z zasięgu portfeli klientów, dzięki którym wyrosła na czołowego retailera w Polsce - podaje firma.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu