Biedronka testuje nowy program przecen żywności

Należąca do Jeronimo Martins Polska sieć sklepów wprowadziła pilotażowy program przecen produktów spożywczych z bliskim terminem przydatności.

Aktualizacja: 28.01.2020 15:06 Publikacja: 28.01.2020 14:45

Biedronka testuje nowy program przecen żywności

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Od 27 stycznia w 136 wybranych sklepach sieci Biedronka klienci mogą kupić pełnowartościowe produkty spożywcze za 50 procent ceny. Haczyk? Jedyną potencjalną niedogodnością jest bliski termin przydatności do spożycia. Według sieci „to doskonała okazja dla klientów, by kupić wysokiej jakości produkty w jeszcze niższych cenach".

Na razie z szansy na jeszcze niższe ceny mogą skorzystać klienci wybranych placówek w województwach mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i śląskim. Produkty spożywcze z kończącym się terminem przydatności będą oznaczone na froncie specjalną naklejką z informacją o zniżce „-50%" i napisem „Szanujemy żywność". Do tego umieszczona jest, mniejszym drukiem informacja, że w razie promocji na dany produkt rabat liczony jest od ceny regularnej. Przecenianymi produktami będą świeże mięso i ryby, produkty z chłodni i sushi. O przecenie z powodu bliskiego terminu przydatności będą decydować kierownicy poszczególnych sklepów.

- Program przecen żywności z bliskim terminem do spożycia o 50 proc. to nasz nowy test i będziemy uważnie obserwować zainteresowanie klientów taką formułą. Liczymy, że dzięki niej jeszcze więcej osób będzie mogło skorzystać z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki w bardziej okazyjnych cenach. Jednocześnie razem z klientami będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę w naszym systemie ograniczania marnowania żywności – mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka.

Wprowadzając pilotażowy system przecen Biedronka dołącza do innych sieci handlowych, które takie programy prowadzą od dłuższego czasu w ramach zarówno walki z marnowaniem żywności, jak i w trosce o własne interesy. Półki z przecenionymi z powodu bliskiego terminu przydatności produktami można znaleźć np. w Auchan, Lidlu i innych sieciach, sieć Netto ma nawet aplikację informującą o produktach w obniżonej cenie. Poza Polską testowane są nawet programy sprzedaży produktów po terminie minimalnej przydatności – taki program prowadzi we Francji Carrefour.

Czytaj także: Carrefour sprzedaje żywność po terminie minimalnej przydatności

Biedronka od 2016 działa na polu przeciwdziałania marnowaniu żywności. W 2019 roku 1639 sklepów Biedronka z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidiecezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, ale którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność, z której te organizacje przygotowały posiłki dla potrzebujących.

Za działalność na tym polu została doceniona w 2019 roku wyróżnieniem im. Jacka Kuronia od Banków Żywności w kategorii „Darczyńca ogólnopolski – Przekazywanie żywności".

Od 27 stycznia w 136 wybranych sklepach sieci Biedronka klienci mogą kupić pełnowartościowe produkty spożywcze za 50 procent ceny. Haczyk? Jedyną potencjalną niedogodnością jest bliski termin przydatności do spożycia. Według sieci „to doskonała okazja dla klientów, by kupić wysokiej jakości produkty w jeszcze niższych cenach".

Na razie z szansy na jeszcze niższe ceny mogą skorzystać klienci wybranych placówek w województwach mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i śląskim. Produkty spożywcze z kończącym się terminem przydatności będą oznaczone na froncie specjalną naklejką z informacją o zniżce „-50%" i napisem „Szanujemy żywność". Do tego umieszczona jest, mniejszym drukiem informacja, że w razie promocji na dany produkt rabat liczony jest od ceny regularnej. Przecenianymi produktami będą świeże mięso i ryby, produkty z chłodni i sushi. O przecenie z powodu bliskiego terminu przydatności będą decydować kierownicy poszczególnych sklepów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji