Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.03.2020 05:43 Publikacja: 15.03.2020 19:45
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Od 14 marca 2020 r. działalność obiektów handlowych mających więcej niż 2 tys. m.kw. została ograniczona. Zgodnie z prawem w sobotę 14 marca w obiektach handlowych mających więcej niż 2 tys. m. kw. otworzyły się sklepy spożywcze, drogerie, apteki, pralnie, ale również firmy usługowe, markety budowlane (DYI), sklepy z zabawkami, elektroniką, sklepy zoologiczne oraz te, których działalność nie została ograniczona w rozporządzeniu.
- Nieszczelne zapisy budzą dziś szereg trudności natury prawnej, interpretacyjnej oraz organizacyjnej stając się przyczyną fali negatywnych komentarzy klientów i pracowników wielu sieci i centrów handlowych - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Eksperci firmy zwracają uwagę na konieczność pilnej korekty rozporządzenia, która dotyczyłaby ustanowienia czasowego ograniczenia możliwości prowadzenia działalności przez najemców wszystkich obiektów handlowych (bez zastosowania kryterium ich wielkości) z wyłączeniem działalności handlu żywnością, aptek, drogerii oraz restauracji oferujących usługę dostawy do miejsca zamieszkania/ pracy, punktów ubezpieczeń i finansowych (banki, bankomaty, kantor wymiany walut, firmy ubezpieczeniowe), placówek pocztowych, punktów nadania i odbioru przesyłek, click & collect, stacji benzynowych i stacji napraw samochodów oraz kiosków.
Dyrektor generalny Luca de Meo opuszcza francuskiego producenta samochodów Renault, aby podjąć pracę poza branżą...
Handel w niedzielę jest dozwolony między innymi w ostatnią niedzielę czerwca. W związku z tym najbliższa niedzie...
Rośnie szara strefa tytoniowa w UE i w Polsce. Na rynek trafia coraz więcej papierosów pochodzących z nielegalny...
Pepco sprzeda sieć Poundland funduszowi Gordon Brothers. Zarząd zasygnalizował, że możliwe są dalsze zmiany w st...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Pepco sprzedaje Poundland funduszowi Gordon Brothers. Cena jest symboliczna, a w praktyce Pepco do transakcji do...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas