Reklama

Medisept chce porządkować rynek

Największy polski producent środków do dezynfekcji dąży do zmian, które pozwolą uniknąć problemu ostrego niedoboru produktów biobójczych widocznego w pierwszych tygodniach pandemii.

Publikacja: 29.07.2020 21:00

Medisept chce porządkować rynek

Foto: Adobe Stock

Aż 1963 nowe produkty do dezynfekcji zarejestrowano od połowy marca do końca czerwca w związku z pandemią Covid-19. Ponad 340 z nich pojawiło się w czerwcu – wynika z danych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL), który w połowie marca maksymalnie uprościł procedury i otworzył szybką ścieżkę rejestracji tych wyrobów, by zapobiec rynkowym niedoborom.

– Dezynfekcja to wciąż kluczowa metoda walki z pandemią – podkreśla Grzegorz Cessak, prezes URPL. Przekonany jest o tym także największy w Polsce producent środków biobójczych, lubelska spółka Medisept, który jest też czołowym krajowym dostawcą do szpitali, a teraz zwraca uwagę na ryzyko związane z tymi dostawami. Jak zaznacza Przemysław Śnieżyński, prezes Mediseptu, chociaż udało się wyrównać braki rynkowe w czasie pierwszej fali pandemii, to bynajmniej nie zmniejszyło się ryzyko ponownego kryzysu w przyszłości.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
UE zniesie cła na amerykańskie towary. W zamian USA mają obniżyć cła na auta
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama