Reklama
Rozwiń
Reklama

Rodzina założyciela Fiata kupuje Louboutina

Rodzina Agnellich, włoskich miliarderów właścicieli firmy inwestycyjnej Exor kluczowego akcjonariuszem Stellantisa przejęła za 541 mln euro 24 proc. akcji francuskiego luksusowego producenta obuwia i akcesoriów Christiana Louboutina.

Aktualizacja: 09.03.2021 16:48 Publikacja: 09.03.2021 16:20

Rodzina założyciela Fiata kupuje Louboutina

Foto: Bloomberg

Zmarły w 2003 roku Giovanni Agnelli był twórcą potęgi Fiata, firmy założonej przez ojca, który również nazywał się Giovanni Agnelli. Teraz rodzinnym funduszem inwestycyjnym Exor, który ma udziały m.in. w Stellantisie zarządza wnuk Agnellego, John Elkann. To właśnie jego pomysłem na rozbudowanie rodzinnej firmy jest dywersyfikacja biznesu. Stąd inwestycje w luksusowych firmach modowych i właśnie w kultowego, Louboutina. Buty tego francuskiego Egipcjanina zrobiły na świecie wielką karierę po tym, jak w 1991 roku 58- letni dzisiaj Louboutin wymyślił charakterystyczne czerwone podeszwy. Bardzo szybko postanowił wspólnie z przyjacielem, Bruno Chamberlandem założyć firmę produkującą luksusowe obuwie damskie. Dzisiaj firma ma 150 sklepów w 30 krajach świata. A klientkami są światowe gwiazdy migające czerwoną podeszwą na czerwonych dywanach. Kolekcje Louboutina są dostępne również w Polsce, a para szpilek to wydatek 2,5 – 3,8 tysiąca złotych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama