Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Chińska marka pasty do zębów będzie musiała zmienić logo. Widać na nim postać z tzw. blackface.

Publikacja: 19.06.2020 14:26

Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Foto: Bloomberg

W Chinach i sąsiadujących z nimi krajach popularną marką pasty do zębów jest Darlie. Ta należąca obecnie do Colgate marka ma logo, w którym widać twarz mężczyzny z tzw. blackface na twarzy. Blackface to makijaż sceniczny, który sprawia, że człowiek wygląda, jak karykatura osoby o czarnym kolorze skóry. W USA blackface był stosowany do karykaturalnego przedstawiania osób rasy czarnej i wyśmiewania ich rzekomych, negatywnych cech. Stąd obecność blackface np. w logo marki jest dla Amerykanów obecnie dużym problemem. Do tego nazwa marki „darlie" może być tłumaczona, jako „pasta do zębów czarnego".

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów