Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Chińska marka pasty do zębów będzie musiała zmienić logo. Widać na nim postać z tzw. blackface.

Publikacja: 19.06.2020 14:26

Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Foto: Bloomberg

W Chinach i sąsiadujących z nimi krajach popularną marką pasty do zębów jest Darlie. Ta należąca obecnie do Colgate marka ma logo, w którym widać twarz mężczyzny z tzw. blackface na twarzy. Blackface to makijaż sceniczny, który sprawia, że człowiek wygląda, jak karykatura osoby o czarnym kolorze skóry. W USA blackface był stosowany do karykaturalnego przedstawiania osób rasy czarnej i wyśmiewania ich rzekomych, negatywnych cech. Stąd obecność blackface np. w logo marki jest dla Amerykanów obecnie dużym problemem. Do tego nazwa marki „darlie" może być tłumaczona, jako „pasta do zębów czarnego".

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł