Reklama

Niezły rok dla LVMH

Mimo spowolnienia koniunktury i spadków sprzedaży na niektórych rynkach koncern LVMH z flagową marką Louis Vuitton zwiększył w 2014 r. przychody

Aktualizacja: 04.02.2015 10:24 Publikacja: 04.02.2015 10:12

Niezły rok dla LVMH

Foto: Bloomberg

LVMH to zdecydowany lider światowego rynku towarów luksusowych – poza LV należą do niego takie marki jak Fendi, Bulgari, Givenchy, Kenzo, TAG Heuer czy Hennessy. Francuski koncern podał w giełdowym komunikacie, że w 2014 r. zwiększył przychody 6 proc. do 30,6 mld euro. Jeśli chodzi o zyski to te z działalności kontynuowanej spadły jednak 5 proc. do 5,7 mld euro.

Firma informuje iż zanotował wzrost we wszystkich segmentach działalności poza alkoholami – spadek sprzedaży o 5 proc. to efekt głównie spowolnienia w Chinach, gdzie mocno spadło zapotrzebowanie na alkohole typu koniak. Najmocniej bo o 10 proc. obroty zwiększył segment mody i akcesoriów. Sprzedaż kosmetyków wzrosła o 5 proc., a biżuterii i zegarków o 3 proc. Na poziomie zysków to jednak ten ostatni sektor zanotował najgorsze wyniki – spadek wyniósł 23 proc., a w przypadku alkoholi 16 proc. Kluczowy z punktu widzenia znaczenia w obrotach segment mody i akcesoriów poprawił jednak zysk o 2 proc. do 3,2 mld euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Handel
Forever 21 wraca do Chin. Amerykańska sieć bankrutowała już dwa razy
Reklama
Reklama