Niezły rok dla LVMH

Mimo spowolnienia koniunktury i spadków sprzedaży na niektórych rynkach koncern LVMH z flagową marką Louis Vuitton zwiększył w 2014 r. przychody

Aktualizacja: 04.02.2015 10:24 Publikacja: 04.02.2015 10:12

Niezły rok dla LVMH

Foto: Bloomberg

LVMH to zdecydowany lider światowego rynku towarów luksusowych – poza LV należą do niego takie marki jak Fendi, Bulgari, Givenchy, Kenzo, TAG Heuer czy Hennessy. Francuski koncern podał w giełdowym komunikacie, że w 2014 r. zwiększył przychody 6 proc. do 30,6 mld euro. Jeśli chodzi o zyski to te z działalności kontynuowanej spadły jednak 5 proc. do 5,7 mld euro.

Firma informuje iż zanotował wzrost we wszystkich segmentach działalności poza alkoholami – spadek sprzedaży o 5 proc. to efekt głównie spowolnienia w Chinach, gdzie mocno spadło zapotrzebowanie na alkohole typu koniak. Najmocniej bo o 10 proc. obroty zwiększył segment mody i akcesoriów. Sprzedaż kosmetyków wzrosła o 5 proc., a biżuterii i zegarków o 3 proc. Na poziomie zysków to jednak ten ostatni sektor zanotował najgorsze wyniki – spadek wyniósł 23 proc., a w przypadku alkoholi 16 proc. Kluczowy z punktu widzenia znaczenia w obrotach segment mody i akcesoriów poprawił jednak zysk o 2 proc. do 3,2 mld euro.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem