Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.02.2015 10:24 Publikacja: 04.02.2015 10:12
Foto: Bloomberg
LVMH to zdecydowany lider światowego rynku towarów luksusowych – poza LV należą do niego takie marki jak Fendi, Bulgari, Givenchy, Kenzo, TAG Heuer czy Hennessy. Francuski koncern podał w giełdowym komunikacie, że w 2014 r. zwiększył przychody 6 proc. do 30,6 mld euro. Jeśli chodzi o zyski to te z działalności kontynuowanej spadły jednak 5 proc. do 5,7 mld euro.
Firma informuje iż zanotował wzrost we wszystkich segmentach działalności poza alkoholami – spadek sprzedaży o 5 proc. to efekt głównie spowolnienia w Chinach, gdzie mocno spadło zapotrzebowanie na alkohole typu koniak. Najmocniej bo o 10 proc. obroty zwiększył segment mody i akcesoriów. Sprzedaż kosmetyków wzrosła o 5 proc., a biżuterii i zegarków o 3 proc. Na poziomie zysków to jednak ten ostatni sektor zanotował najgorsze wyniki – spadek wyniósł 23 proc., a w przypadku alkoholi 16 proc. Kluczowy z punktu widzenia znaczenia w obrotach segment mody i akcesoriów poprawił jednak zysk o 2 proc. do 3,2 mld euro.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas