Reklama

Niezły rok dla LVMH

Mimo spowolnienia koniunktury i spadków sprzedaży na niektórych rynkach koncern LVMH z flagową marką Louis Vuitton zwiększył w 2014 r. przychody

Aktualizacja: 04.02.2015 10:24 Publikacja: 04.02.2015 10:12

Niezły rok dla LVMH

Foto: Bloomberg

LVMH to zdecydowany lider światowego rynku towarów luksusowych – poza LV należą do niego takie marki jak Fendi, Bulgari, Givenchy, Kenzo, TAG Heuer czy Hennessy. Francuski koncern podał w giełdowym komunikacie, że w 2014 r. zwiększył przychody 6 proc. do 30,6 mld euro. Jeśli chodzi o zyski to te z działalności kontynuowanej spadły jednak 5 proc. do 5,7 mld euro.

Firma informuje iż zanotował wzrost we wszystkich segmentach działalności poza alkoholami – spadek sprzedaży o 5 proc. to efekt głównie spowolnienia w Chinach, gdzie mocno spadło zapotrzebowanie na alkohole typu koniak. Najmocniej bo o 10 proc. obroty zwiększył segment mody i akcesoriów. Sprzedaż kosmetyków wzrosła o 5 proc., a biżuterii i zegarków o 3 proc. Na poziomie zysków to jednak ten ostatni sektor zanotował najgorsze wyniki – spadek wyniósł 23 proc., a w przypadku alkoholi 16 proc. Kluczowy z punktu widzenia znaczenia w obrotach segment mody i akcesoriów poprawił jednak zysk o 2 proc. do 3,2 mld euro.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama