W ostatnich miesiącach liczba wizyt w centrach spada, dlatego styczeń nie mógł pokazać innych danych. W pierwszym pełnym tygodniu miesiąca (od 5 stycznia) wizyt w centrach było aż 15,8 proc. mniej niż w tym okresie rok wcześniej. Było to także 1,4 proc. mniej osób odwiedzających galerie handlowe niż tydzień wcześniej. Jak podaje firma Experian w badaniu FootFall Index Polska kolejne tygodnie wykazywały już niewielką poprawę. Ten rozpoczynający się 12 stycznia dał już tylko w ujęciu rocznym 0,8 proc. spadku liczby odwiedzin, a następny 2,9 proc.
Ostatni tydzień miesiąca, rozpoczynający się 26 stycznia to już 1,5 proc. wzrostu liczby klientów w ujęciu rocznym. Z badania Experian wynika, że nawet w kluczowym dla handlu grudniu klientów w centrach było mniej niż w 2013 r. We wszystkich grudniowych tygodniach liczba wizyt w centrach handlowych spadła. Najgorszy był tydzień rozpoczynający się 22 grudnia, kiedy to w ujęciu rocznym spadek liczby wizyt wyniósł 18,9 proc., a w porównaniu do tygodnia wcześniejszego aż 43,4 proc.
Ogółem według badania w 2014 r. w centrach handlowych było 10,3 proc. mniej niż jeszcze rok wcześniej. Po listopadzie spadek wynosił 5 proc. i wszyscy spodziewali się, że sezon świąteczny przyniesie skokową poprawę. - Mniej wizyt nie musi też zawsze oznaczać mniejszych wydatków – konsumenci przychodzą do sklepów przygotowani, ponieważ często już dzięki sprawdzeniu oferty w Internecie wiedzą dokładnie co chcą kupić – podaje przedstawiciel jednej z galerii.